pappakeeno December 11, 2010 Report December 11, 2010 Hej.jag undrar om någon kan hjälpa mig med en färgkod till Legend lime green eller om den bara heter lime green./Magnus Citera
Ronnie S December 12, 2010 Report December 12, 2010 Den hette Lime Gold, och Fords färgkod var I. http://www.svs.com/zim/mustang/67colors.htmlDen var både 1967 och 1968 den populäraste färgkulören på Mustang, men 1969 tappade den förstaplatsen.Lime-grönt var populärt även hos andra biltillverkare i slutet på 60-talet, de flesta amerikanska biltillverkarna kunde erbjuda någon variant av lime-grönt. Citera
pappakeeno December 12, 2010 Author Report December 12, 2010 Lime green och gold är det samma?? dom nya mustangerna 2005 och upp står det att det finns en färg som heter lime green om man söker på nätet./Magnus Citera
pappakeeno December 12, 2010 Author Report December 12, 2010 Efter att ha gogglat runt så heter den nog bara legend lime och finns på bilar mellan 05-06, färgkoden är P1./Magnus Citera
mhdin December 12, 2010 Report December 12, 2010 Lime green och gold är det samma?? dom nya mustangerna 2005 och upp står det att det finns en färg som heter lime green om man söker på nätet./MagnusDu har ju en 67:a kolla Ronnie S. länk. Citera
Ronnie S December 13, 2010 Report December 13, 2010 Jag tänkte bara på 1967-69, eftersom bilden visade en -68. De nyare Mustangerna har jag inte så stor erfarenhet av. Citera
JanneJ December 13, 2010 Report December 13, 2010 Den nya och den gamla Lime är inte lika, titta i det här garaget där finns bägge.lime-lime.jpg[/attachment:ptnpslz9]Den nya är "starkare" i färgtonen. Citera
Gtttggg December 13, 2010 Report December 13, 2010 Den nya har mörkare nyans än den gamla men båda är snygga. Mycket trevligt garage med fin inredning måste jag kommentera.. Citera
pappakeeno December 13, 2010 Author Report December 13, 2010 :-D Vilket fantastiskt garage, bra bild å se skillnad på färgerna. Det är den nyare färgen som jag kommer att ha på min 66ht. Har blivit lovad att få den i januari.Och färgkoden för den nya var legend lime P1. Citera
pools December 13, 2010 Report December 13, 2010 Mycket trevligt garage med fin inredning måste jag kommentera..Och snygg slanghållare! Mvh.pools Citera
CMC-49 December 13, 2010 Report December 13, 2010 Bakgrunds skyltarna vart inte lika läckra A??? ocv B?? i ett musse garage Citera
JanneJ December 13, 2010 Report December 13, 2010 Bakgrunds skyltarna vart inte lika läckra A??? ocv B?? i ett musse garage Ägaren har BMW 540 touring och Audi A5 som vinterbilar. Citera
Gtttggg December 14, 2010 Report December 14, 2010 Och snygg slanghållare! Mvh.poolsSlanghållaren... nä nä... jag skulle inte ha en fälg som slanghållare på garageväggen. Citera
fast66 December 16, 2010 Report December 16, 2010 Janne, är 66an lackad i Lime Gold? den färgen kom ju 67 och på 66orna var det Sage Gold som är mkt ljusare?Men detär ju troligt att det är skillnad på en 67 och nästan ny färg - att de råkar heta liknande har ju inget med den faktiska färgen att göra..:-) Citera
pools December 18, 2010 Report December 18, 2010 Och snygg slanghållare! Mvh.poolsSlanghållaren... nä nä... jag skulle inte ha en fälg som slanghållare på garageväggen. Hade jag en sån fälg över, skulle jag bulta fast den ordentligt, om jag skulle ha den som slanghållare. Mvh.pools Citera
pappakeeno March 22, 2011 Author Report March 22, 2011 Efter nästan 6 månader hos lackeraren så är färgen på, har blivit lovad den nästa vecka....:-DFärgen blev till slut lime gold och är riktigt nöjd med den. Massor av färger snurrar ju runt i huvudet och det blir rätt så definitivt när den är lackad!!!Nu är det bara å sätta på allt nytt krom som man har samlat på sig under vintern och slicka såren efter lackerarens nota. Om ni inte har ett ansikte på mig så kan ni väl titta på lyxfällan för där kommer man väl hamna för eller senare ;-)/Mangan Citera
mhdin March 22, 2011 Report March 22, 2011 Efter nästan 6 månader hos lackeraren så är färgen på, har blivit lovad den nästa vecka....:-DFärgen blev till slut lime gold och är riktigt nöjd med den. Massor av färger snurrar ju runt i huvudet och det blir rätt så definitivt när den är lackad!!!Nu är det bara å sätta på allt nytt krom som man har samlat på sig under vintern och slicka såren efter lackerarens nota. Om ni inte har ett ansikte på mig så kan ni väl titta på lyxfällan för där kommer man väl hamna för eller senare ;-)/ManganDet där ser ju kanon ut. Citera
Recommended Posts