Jump to content

färgkod lime green


pappakeeno

Recommended Posts

Den hette Lime Gold, och Fords färgkod var I. http://www.svs.com/zim/mustang/67colors.html

Den var både 1967 och 1968 den populäraste färgkulören på Mustang, men 1969 tappade den förstaplatsen.

Lime-grönt var populärt även hos andra biltillverkare i slutet på 60-talet, de flesta amerikanska biltillverkarna kunde erbjuda någon variant av lime-grönt.

Link to comment
Share on other sites

Janne, är 66an lackad i Lime Gold? den färgen kom ju 67 och på 66orna var det Sage Gold som är mkt ljusare?

Men detär ju troligt att det är skillnad på en 67 och nästan ny färg - att de råkar heta liknande har ju inget med den faktiska färgen att göra..:-)

Link to comment
Share on other sites

Och snygg slanghållare! :P

Mvh.

pools

Slanghållaren... nä nä... jag skulle inte ha en fälg som slanghållare på garageväggen.

Hade jag en sån fälg över, skulle jag bulta fast den ordentligt, om jag skulle ha den som slanghållare. :thumbup:

Mvh.

pools

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Efter nästan 6 månader hos lackeraren så är färgen på, har blivit lovad den nästa vecka....:-D

Färgen blev till slut lime gold och är riktigt nöjd med den. Massor av färger snurrar ju runt i huvudet och det blir rätt så definitivt när den är lackad!!!

Nu är det bara å sätta på allt nytt krom som man har samlat på sig under vintern och slicka såren efter lackerarens nota.

Om ni inte har ett ansikte på mig så kan ni väl titta på lyxfällan för där kommer man väl hamna för eller senare ;-)

/Mangan

post-3974-144839153064_thumb.jpg

post-3974-144839153068_thumb.jpg

post-3974-144839153074_thumb.jpg

post-3974-14483915308_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Efter nästan 6 månader hos lackeraren så är färgen på, har blivit lovad den nästa vecka....:-D

Färgen blev till slut lime gold och är riktigt nöjd med den. Massor av färger snurrar ju runt i huvudet och det blir rätt så definitivt när den är lackad!!!

Nu är det bara å sätta på allt nytt krom som man har samlat på sig under vintern och slicka såren efter lackerarens nota.

Om ni inte har ett ansikte på mig så kan ni väl titta på lyxfällan för där kommer man väl hamna för eller senare ;-)

/Mangan

Det där ser ju kanon ut.;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...