Jump to content

Hur många fjärrkontroll funkar vid användning?


Canson

Recommended Posts

Hallå allihoppa.

Nu har jag fått min fjärrkontroll som jag har köpt från ebay.

Det var lätt att programera fjärrkontrollen. Tog 1 minut och alla 4 knapper på den funkar.

Men nu funkar ju inte min förra fjärrkontroll. Ingen knapp funkar på den. Och programerar jag den så funkar inte den från ebay.

Ska det vara så att man bara kan få igång en fjärrkontroll eller är det något som jag gör fel.

Fick med 3 nycklar och 2 fjärrkontroll när jag köpte bilen. Men jag vill ha fjärrkontroll till sista nyckeln också.

Kan säga också att jag inte har testat den andra fjärrkontrollen som jag har som reserv.

Link to comment
Share on other sites

Hallå allihoppa.

Nu har jag fått min fjärrkontroll som jag har köpt från ebay.

Det var lätt att programera fjärrkontrollen. Tog 1 minut och alla 4 knapper på den funkar.

Men nu funkar ju inte min förra fjärrkontroll. Ingen knapp funkar på den. Och programerar jag den så funkar inte den från ebay.

Ska det vara så att man bara kan få igång en fjärrkontroll eller är det något som jag gör fel.

Fick med 3 nycklar och 2 fjärrkontroll när jag köpte bilen. Men jag vill ha fjärrkontroll till sista nyckeln också.

Kan säga också att jag inte har testat den andra fjärrkontrollen som jag har som reserv.

Jag har för mig att mina två orginal fjärrisar fungerar + min flipkey med fjärr från ebay.

Link to comment
Share on other sites

Är det vanligt att få 3 nycklar och 2 fjärrkontroller?

Bra fråga. Jag fick i alla fall 3 nycklar och 2 fjärrkontroller

Vill gärna ha som Linde. Att alla funkar, spelar ingen roll vilken jag plockar.

Nu måste jag programera varje gång om jag ska ha den andra.

Men har ej testat andra reserv fjärrkontrollen som sagt.

Bara mina 1 a och den från ebay.

Link to comment
Share on other sites

Är det vanligt att få 3 nycklar och 2 fjärrkontroller?

När jag köpte min fick jag med 2 nycklar och två kontroller.

Den dag jag säljer den hänger det med.

3st nycklar

2st dosor

Anledingen till den extra nyckeln. Ny databox och jag glömde att ta med båda nycklarna till verkstaden. Vilken gjorde mig tvungen att göra en ny nyckel. Man måste ha 2st när man programmerar databoxen.

Så det behöver ju absolut inte vara nå skumt med 3 nycklar :P:yawn:

Link to comment
Share on other sites

Nu är jag inte den som är den, men är det inte så att du måste programmera alla fjärrkontrollers samtidigt? nu går det inte att trycka på alla samtidigt, men det jag menar är att progga samtliga innan du drar av tändningen sista gången när du e klar.

Link to comment
Share on other sites

Nu är jag inte den som är den, men är det inte så att du måste programmera alla fjärrkontrollers samtidigt? nu går det inte att trycka på alla samtidigt, men det jag menar är att progga samtliga innan du drar av tändningen sista gången när du e klar.

Så är det man måste progga alla sammtidigt.

Link to comment
Share on other sites

Nu är jag inte den som är den, men är det inte så att du måste programmera alla fjärrkontrollers samtidigt? nu går det inte att trycka på alla samtidigt, men det jag menar är att progga samtliga innan du drar av tändningen sista gången när du e klar.

Så är det man måste progga alla sammtidigt.

1) Gather all the remotes you plan on using with your car.

2) Get in car, fasten seatbelt, and close doors to make sure it doesn't beep when you turn the ignition to "Run"

3) Place key in the ignition.

4) Turn the ignition to "Off", then back to "Run" (don't start) 8 times within 10 Seconds, stopping at "on"

5) The doors should lock and unlock automatically.

6) Hit "Unlock" on each remote you wish to use, incluing all of your original ones. Wait about 1 second between each remote. You only have a window of 10 seconds to add your remotes. Only 4 total can be programmed for the car. Once the car automatically locks and unlocks on it's own again (after about 10 seconds you're keypads are programmed.

Read more: http://wiki.answers.com/Q/How_do_you_pr ... z19upcmHb1

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 years later...

Hejsan, Jag har precis fått hem ett par extra remotes som jag tänkte programmera (köpta på ebay, men icke att jag får det att fungera :(.

Jag har en remote som jag fick med bilen vid köp, den fungerar som den skall. Jag följer proceduren och startar med min fungerande men har jag har ingen respons från de nya. Någon som har ett tips?:crazy:

Link to comment
Share on other sites

Det finns de som bara är skal och de som är kompletta sen skall det vara lika många knappar 4st på de och sen kan finnas äldre som har annan frekvens, 315 mhz skall ha.

Hejsan, Jag har precis fått hem ett par extra remotes som jag tänkte programmera (köpta på ebay, men icke att jag får det att fungera :(.

Jag har en remote som jag fick med bilen vid köp, den fungerar som den skall. Jag följer proceduren och startar med min fungerande men har jag har ingen respons från de nya. Någon som har ett tips?:crazy:

Link to comment
Share on other sites

Hmm, jag beställde dem för en 2006 och de ser identiska ut. Har öppnat en och bytt batteriet men det hjälper inte. Fungerar det så att bilen accepterar fler signaler (olika remotes) eller ändras signalen i Remote att matcha bilens setting?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...