THOMAS January 3, 2011 Report January 3, 2011 Varför man bör/ska ha stålsvänghjul !http://www.stangtv.com/news/video-850hp ... -the-dyno/ Citera
Peter M January 3, 2011 Report January 3, 2011 snacka om att bli ledsen i ögat,det är ju ingen dussinmotor heller.Peter Citera
BUSET January 4, 2011 Report January 4, 2011 jag är absolut ingen kännare ang motorer och än mindre trim etc!men om jag läste rätt stod det 850HK i spisen...vafan ska man pilla o trimma SÅ mycket för att resultatet blir ständiga ras eller som här...pang! Citera
coke89 January 5, 2011 Report January 5, 2011 jag är absolut ingen kännare ang motorer och än mindre trim etc!men om jag läste rätt stod det 850HK i spisen...vafan ska man pilla o trimma SÅ mycket för att resultatet blir ständiga ras eller som här...pang!Detta var en BOSS 429 motor, Fords mest eftertraktade och näst ovanliga motor efter 427 SOHC motorn. Den fanns tillgänglig 1969-70, det såldes ca 2.000st under dessa år, mer en dubbelt så många som Ford planerat(800st för att få använda den i Nascar serien) vilket höll på att ruinera dem eftersom det kostade mer att modifiera mustangernas motorrum för att få plats med den än va de tjänade på att sälja den...Man skulle kunna säga att den var Fords svar på Chryslers Hemi då topparna var tillverkade med hemisfäriska förbränningsrum.Som svar på din fråga: man gör det för att det är förbannat ballt och vi ska inte ens tala om beroendeframkallande som det stod i texten så hade ägaren beställt ett specialsvarvat svänghjul men var för ivrig att testa motorn och körde med orginal istället... puckat! Citera
MathiasW January 18, 2011 Report January 18, 2011 jafyan.. så kan det också gå: http://www.svd.se/naringsliv/motor/se-kraschen-i-425-km-h-fran-kupen_5870045.svd Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.