akheron April 26, 2004 Report April 26, 2004 Tja!!Jag undrar om någon vet var man kan köpa Eu- godkända baklyktor till en 98 v6? Har precis importerat en från Usa men dess baklyktor är ju ej godkända!Tacksam för svar!!Mvh Tommy Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 26, 2004 Report April 26, 2004 Hej.Synd att du inte köpte bakljus när du var iUSA, finns att köpa E-märkta.Kolla in www.cjponyparts.com Citera
Kamrot cmc1508 April 26, 2004 Report April 26, 2004 HejEnligt besiktningsmannen på våran station så baklysena ”godkända” när man har tagit bort blinkfunktionen. Sen måste man komplettera med separata E-godkänd blinkers tex på kofångaren. Har du varit på bullerprov ännu?Med vänlig hälsningMy Citera
Jan CMC1390 April 27, 2004 Report April 27, 2004 Hej ...Jeg har samme problem, men jeg har pratat med Tony från "Tonys Autoparts" ..... Han har registreringsbesiktigat en mustang 95 .... tror jeg ... ved at udskifte baklyset med orange blinklys ...Han havde meget enkelt taget den ene fatning fra blinklyset - udskiftet glødelampen med en orange- og isat denne i baklyset .... der er to lamper der blinker i hver side, og den anden glødelampe ..altså i samme side - skal man så lægge f.eks ned under måtterne, for den skal også blinke af hensyn til modstanden så den ikke blinker for snabt ...Jeg har tænkt mig at køre til besiktning med denne løsning .... Jeg har dog fået en e-mail adresse hvor man muligvis kan købe lygter med orange glas, men er ved at undersøge dette ...MVH Jan Citera
Kamrot cmc1508 April 28, 2004 Report April 28, 2004 Hej igenEnligt besiktningsmannen som vi har pratat med så är det inte samma regler för -95 och -98.Han hänvisade till ett EG-direktiv som säger att blinkersena måste vara E-märkta (stort E i en cirkel eller litet e i en fyrkant).Med vänlig hälsningMy Citera
Kamrot cmc1508 May 2, 2004 Report May 2, 2004 Som jag förstod det så är det OK att göra så på en -95 men inte på en -98.Jag lyssnade inte så noga på vad han sa om -95 utan var mer koncentrerad på vad som gällde -98.Med vänlig hälsningMy Citera
Martin CMC1324 May 2, 2004 Report May 2, 2004 sätt gula lampor i backljusen.. jag blev godkänd på regbesiktningen.MVHMartin Citera
tallviking May 2, 2004 Report May 2, 2004 HejJag hittade en firma i USA som säljer kompletta ombyggnadskit för gula blinkers bak. Kittet inkluderar alla delar, kabelstammar och instruktioner.Här är deras svar jag fick:we do indeed ship to Sweden. We have 1999-2004 Mustang to Cobra taillight conversion kits available. These include the Cobra taillight lenses with the amber turn signal lenses and the wiring harness, flasher and instructions. These are brand new components. The price is $299.99 for the conversion kit. Deras hemsida är: http://www.mustangparts.com Dom kan kontaktas på följande: info@mustangpart.comPerformance Parts, Inc.13120 Lazy Glen CourtOak Hill, VA 20171-2326(703) 742-6207 Citera
lenfog May 5, 2004 Report May 5, 2004 Besiktigade min -96 för första gången i sommras,hade kopplat blinkersentill backljusarmaturen samt orange lampa.Fick till svar att det står i registreringshandlingen(som tillägg)att det sitter blinkers av provisoriskmontering (utanpåliggande) på bilen så att då skall det vara så även vid efterföljande besiktningar.Handlade inte om E-märkning enl. besiktningsmannen.Den kvinnliga besiktningsmannen fattade ingentingav det som stod på protokollet när jag kom in för ombesiktning och inte jag heller för den delen. Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 5, 2004 Report May 5, 2004 Hej.Finns ingen lag på backljus.ASB har ingen pungt i sitt protokoll för backljus. :wink: Citera
Peter May 11, 2004 Report May 11, 2004 tydligen ser vissa besiktningsmän mellan fingrarna, träffade en kille som undrade hur jag gjorde med min milesmätare när jag besiktigade bilen.Han hade fått anmärkning på detta... Dom har inte ens påpekat detta till mig genom åren.. Citera
zealot May 23, 2004 Report May 23, 2004 miles mätaren e bara o tejpa över precis innan besikt. om man vill vara säker. Citera
Recommended Posts