Jump to content

Vad är ett "rätt" pris för en 9 tums axel


Recommended Posts

Kanske ute o cyklar nu men är det objekt du är på jakt efter? En snabb titt på Bildelsbasen och "Lincoln" som test hittar jag tre axlar från slutet 70tal. Den från en Coupe Mark V bör vara en 9a. Menar om du ändå räknar med att få renovera, korta och stoppa i en lite roligare mittsektion...

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

750USD låter väl rätt ok, fast man får dom för ungefär för samma pris här hemma i Sverige.

Självklart får man leta ett tag, men det dyker upp ibland på www.nitroz.se > Annons

Att hitta rätt längd & 31splines som passar verkar dock näst intill omöjlig, iaf när jag har letat...

Problemet är att det kostar ganska mycket om man ska ha andra drivaxlar(31splines) och lamell diff etc... Summerar man ihop allt så börjar man automatiskt snegla på en helt ny bakaxel.

Vet inte om svaret hjälper så mycket, men det var dom första tankarna som slog mig. :)

Link to comment
Share on other sites

Det beror helt på hur mycket du kommer att använda av denna och vilket skick den är i. Om du ska frakta den och betala moms och tull kommer den att kosta 8000sek hemma. Om du då bara kan använda banjon och korta den blir det ju en dålig affär, men om "klumpen" innehåller precis det du vill med rätt utväxling och lamell diff i bra skick kan det ju vara ok. Om du hittar en Banjo att korta här hemma så kostar en diffad Ford 9 klump 31 spline från Us$ 1000 i Usa (gåt att hitta billigare på Ebay)

och axlar från ca. Us$ 200. Beställde själv en diffad klump med axlar från AZ nyss. Lycka till !

http://www.justrearends.com/ProductDisplay.aspx?ID=8342c9aa-1ede-4477-9d45-ea6a2be5efdf

Mvh. Mats

Ps. finns ett par beg. på

www.nitroz.se

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...