Jump to content

Inlåsning av bil?


Mattiasw

Recommended Posts

Såg i programmet för träffen att natten lördag-söndag kommer inlåsning av bilen ordnas. Borde inte denna möjlighet finnas redan från torsdag natt?

Hej Mattias

Det är roligt, så felplacerat det kan bli med text. Vi har inte Träffcenter enbart under lördagen, som det ju också kan tolkas. Ett mellanslag i texten till stycket ovanför saknas, jag ska be Mats att korrigera.

Ang inlåsningen, så har vi frågat HC om tillgång till denna service, och de har sagt att det går att ordna.

Hur det ska ske vet vi inte idag, men kommer att undersöka detta närmare då vi längre fram i vår har planeringsmöte.

Givetvis kan det stöta på praktiska problem, säg att det kommer 200 bilar och alla vill bli inlåsta!!

Vi får se hur det blir.

Väl mött på High Chaparral

Palle

Ingår i planeringsgruppen för träffen.

Link to comment
Share on other sites

ja så det kan bli.

ja precis om det kommer så många kan det ju bli problem, men jag ser inte behovet av inlåsning som ett måste, utan det går ju att lösa med tex nån vakt som går runt på parkeringen under nätterna och håller fel folk borta.

Link to comment
Share on other sites

Visst vore det skönt att låsa in bilen!!

Men jag kan inte tänka mig att "många" kommer att lämna återbud om detta inte fungerar. Det är ju ändå bilar vi pratar om och dessutom över 100 st som det är nu! Vi kanske blir 200. Om bilen betyder så mycket så kanske man inte skall ge sig ut på vägarna med den.. och då försvann ju hela mitt nöje för jag älskar att använda den. Men jag är inte som alla andra.

Hur ser ni på era ögonstenar? är det avgörande med inlåsning? är ni så "rädda" om era bilar så att ni knappt vågar använda dem, eller använder ni bilarna flitigt och njuter av era ögonstenar merparten av sommarens alla dagar? vore lite kul att veta hur ni andra använder era bilar. Min kommer att användas när det inte regnar! och kanske även då om det finns en chans att det blir bättre på eftermiddagen...!

Link to comment
Share on other sites

jag kommer då inte att lämna återbud om det inte löser sig med inlåsning eller vakt. men skulle kännas betydligt tryggare om man vet att bilen står säkert. då det inte är skrotbilar vi pratar om. kommer det 200 mustanger så är det ganska stora summor pengar som står samlat och ev oskyddat på samma ställe. det kan ju då dra till sig fel folk som vet att det står bilar för många miljoner.

jag kör kanske en 300-400 mil per år med min. spelar ingen roll om det regnar ute om jag ska iväg. men är det inget speciellt jag ska på och det är oväder så tar jag naturligtvis en annan bil.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Om du läser programmet en gång till ser du att det faktiskt gäller både torsdag, fredag och lördag. Så också träffcentret. Vi kommer att ändra lite på layouten till nästa nummer för att förtydliga.

Gun

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Nu har planeringsgruppen haft möte på High Chaparral, med berörda ansvariga där. Vi fick ett mycket gott intryck av deras kompetens att medverka i vår träff.

Angående nattinlåsning har vi besiktigat erbjudit område, som utan minsta trängsel rymmer 150 bilar. Omgärdat med stålstaket med taggtråd överst. Vi får egen nyckel, och jag kommer att ansvara för öppning/låsning.

Mitt förslag är att området öppnas kl 07.00 på morgonen, och låses kl 19.00.

Området är en del av den yta som ska nyttjas för lördagens bilutställning, där även betalande besökare på High Chaparral ska kunna komma in, och kolla på bilarna.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...