bulan January 22, 2011 Report January 22, 2011 Då blev man blåst till slut då. Väntade nyfiket hem bakaxelklumpen (31 spline diffad 3.50:1) idag från Usa men tyvärr inte från Summit denna gång utan en "pålitlig" kontakt som vi handlat av tidigare. Har den 17 sep betalat för färdig klump med nya inre delar och nya 31 spline axlar men fick 2 papplådor med lösa delar istället. Diskussionen med leverantör ska fortsätta på måndag men jag skriver för att få lite tips. Vill ha ett par olika förslag tills på måndag. Jag uppfattar det som att det saknas minst Case, 1330 pinion yoke, 2 packboxar till axlar samt shims för att kunna montera ihop delarna. Hur svårt är det att hitta ett beg. case till ford 9 i sverige. Någon som har? Osäker på om det är lönt att prova att få ett skickat av leverantör eller ev. få ekonomisk ersättning istället. Med tanke på kommunikationen hittills mistänker jag undanflykter och förhalningar. Mycket tacksam för tips om bl.a ett case.Mvh. Mats NilssonCMC 2089 Citera
bosewallius January 22, 2011 Report January 22, 2011 Du tror inte det kan vara språkförbistring? Mvh Bosse CMC 342 Citera
mhdin January 22, 2011 Report January 22, 2011 Då blev man blåst till slut då. Väntade nyfiket hem bakaxelklumpen (31 spline diffad 3.50:1) idag från Usa men tyvärr inte från Summit denna gång utan en "pålitlig" kontakt som vi handlat av tidigare. Har den 17 sep betalat för färdig klump med nya inre delar och nya 31 spline axlar men fick 2 papplådor med lösa delar istället. Diskussionen med leverantör ska fortsätta på måndag men jag skriver för att få lite tips. Vill ha ett par olika förslag tills på måndag. Jag uppfattar det som att det saknas minst Case, 1330 pinion yoke, 2 packboxar till axlar samt shims för att kunna montera ihop delarna. Hur svårt är det att hitta ett beg. case till ford 9 i sverige. Någon som har? Osäker på om det är lönt att prova att få ett skickat av leverantör eller ev. få ekonomisk ersättning istället. Med tanke på kommunikationen hittills mistänker jag undanflykter och förhalningar. Mycket tacksam för tips om bl.a ett case.Mvh. Mats NilssonCMC 2089Inge Ellburg US Car Service har/hade klumpar.Köpte min av honom o. han köpte min gamla.Han öppnar nån gång i Mars. Citera
Per Berglund January 22, 2011 Report January 22, 2011 1330 pinion föreslår jag du köper en ny för slippa läckage.Handlar du i Sverige kan du förutom Inge kolla med SveabilBeg case för 31-splines lite svårare men kolla runt på skrotarna eller kanske Sveabil.Annonsera på blocketBronco,F150, F250 ,F350 har ofta 31 splinesJag hittade själv från en Bronco Citera
bulan January 22, 2011 Author Report January 22, 2011 (redigerad) Hej!bosewallius. Det var tyvärr inget språkproblem. Då hade det varit enklare och serviceviljan hade varit större. Har betalt för allt och skulle bara flytta över den nya klumpen och testa. Ska höra på måndag om de har något förslag alls.mhdin. Har de inte öppet hela året? Är inte säker på om firman heter Us car & truck service tel 411 11 36 / 37Per B. Jag visste inte ens att det var speciellt case för 31 splines vilket förmodligen innebär att jag inte har nog kunskap att nu analysere exakt vad som saknas för att bygga opp en komplett klump. Jag trodde att det endast skiljde på lagrets storlek vid pinion. När jag nu står och stirrar ner i min papplåda med delar vet jag bara att jag saknar case, pinion yoke, bult till yoken samt shims men förmodligen är det annat också som jag saknar. Axlarna och Retainer Plates finns förutom det på bilden.Tack för eran hjälp!Mats Ändrade %s av %s (%s) tekniska fel Citera
Per Berglund January 22, 2011 Report January 22, 2011 Sorry jag tänkte inte riktigt på vad jag skrev.Det själva gjutna huset (Case) skiljer inte så mycket.Lite olika lagringar finns det dock.Själva diffen är naturligtvis olika mellan 28 - 31 splinesDu har alltså redan inhandlat en ny differential för 31 splines? Citera
bulan January 22, 2011 Author Report January 22, 2011 (redigerad) Ja jag har kontrollerat alla mina email från 17-20 sep 2010 och jag beställde och betalade då en färdig klump med 3.50:1 och Yukon diff (YDGF-31-AG) och 1330 Yoke samt 31 spline axlar (Toms Axles) med axellager. De bekräftade också då att det rörde sig om en färdigbyggd Third Member.Fick alltså hem detta i lösa delar istället och alltså utan case och lite annat smått och gott.Fortsätter kommunikationen med dom på måndag men ville bara få lite mer "kött på benen" innan dess. Ville ha några olika lösningar tex. köpa resten av delarna i sverige, eller sälja allt och få skickat en ny klump. Tack!Mats Ändrade %s av %s (%s) test Citera
Per Berglund January 22, 2011 Report January 22, 2011 Ja lite trist med lösa delar för det är ju inget jag ens själv skulle ge mig på att montera.Föresten ha du kollat upp noga lagren till drivaxlarna? Det finns ju 2 olika för "Small" eller "Big Ford housing"Ofta på 31 splines axlar så är det för "Big Ford" storlek.Din axel har garanterat "Small Ford" storlekSe denna bild så kan du mäta på ditt hus Citera
bulan January 22, 2011 Author Report January 22, 2011 (redigerad) Ja, det är de små lagren (OD 2.835) och mina axlar (Toms Axles) funkar med dessa. Köpte lager från Moser med yttre o-ring istället för att använda packbox.http://www.summitracing.com/parts/MSR-9507F/Just nu har jag lite andra problem innan jag kan montera dessa i någon "klump".Ska se om det går att få till en nödplan på måndag. Tack!Mats Ändrade %s av %s (%s) test Citera
mhdin January 22, 2011 Report January 22, 2011 Hej Mats!Han är i Thailand finns på cmc's hemsida under medlemsrabatter.US Car ServiceSpecialverkstad för amerikanska bilarAlla slags arbeten.Specialitet: Ekonomitrimmning & automatlåderenovering.Inge Ellburg, CMC-member08-744 47 64 Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.