Schröder February 20, 2011 Report February 20, 2011 Hejsan!Hade planer på att fixa den svaga "modell stearinljus" orginal belysningen på min Musse innan sommaren och har några funderingar som kanske nån kan hjälpa mig med.-Tänkte köra med 7tums klarglas insatser med fattning för h4 lampa, de insatser jag kollat på har symmetrisk ljusbild. -Funkar det med sådana på bilprovningen eller måste man skaffa tag i insatser med asymmetrisk ljusbild?-Om så är fallet, tips på firmor som säljer detta, har själv bara hittat insatser med symmetrisk ljusbild nämligen...MVH Schröder Citera
JanneJ February 20, 2011 Report February 20, 2011 Assymetrisk ljusbild är det som gäller på halvljuset. Citera
Schröder February 20, 2011 Author Report February 20, 2011 Som jag misstänkte då.Tips på vart jag kan få tag i insatser med assymetrisk ljusbild?MVHSchröder Citera
JanneJ February 20, 2011 Report February 20, 2011 klarglas vet jag inte men vanliga 7" hella finns hos de flesta bildelsfirmor, eller hos volvohandlaren ( satt på pv-amazon-140) Citera
CMC-49 February 20, 2011 Report February 20, 2011 Biltemas insatser är helt ok, de har även en som de kallar för klassik i klarglas med tre armar i, hadde sådana vid bes helt ok ljusbild:-) Citera
mnilsson February 20, 2011 Report February 20, 2011 Har monterat såna Hella 7" som Janne skriver om på min 66:a. Köpte varianten med inbyggt parkeringsljus. Då behöver inte blinkersarna ha dubbel funktion. Fungerar utmärkt med reservation för att man måste ha relä mellan för att inte ljusomkopplaren skall balla ur.//Mats Citera
Schröder February 21, 2011 Author Report February 21, 2011 Det var sådana instser som cmc-49 monterat som jag funderade på, dock står det att de har symetrisk ljusbild...Ska titta en gång till i Hella katalogen när jag kommer på jobbet imorn, måste bommat den sidan med 7" insatserna.Undrar just vad Vw golf mk1/mk2 har för storlek på deras runda ljus, sådana vet jag finns med klarglas... MVHSchröder Citera
Jonasm February 21, 2011 Report February 21, 2011 Har för mig att nån bmw 5serie ska passa med Citera
Svedis March 1, 2011 Report March 1, 2011 Funkar bra med Biltemas. Men var försiktig vid monteringen, lampkontakten kan ta i pottan bakom insatsen. Böj platstiften + lite isolering hjälpte mig. Citera
Recommended Posts