February 20, 201114 yr comment_101920 Hejsan!Hade planer på att fixa den svaga "modell stearinljus" orginal belysningen på min Musse innan sommaren och har några funderingar som kanske nån kan hjälpa mig med.-Tänkte köra med 7tums klarglas insatser med fattning för h4 lampa, de insatser jag kollat på har symmetrisk ljusbild. -Funkar det med sådana på bilprovningen eller måste man skaffa tag i insatser med asymmetrisk ljusbild?-Om så är fallet, tips på firmor som säljer detta, har själv bara hittat insatser med symmetrisk ljusbild nämligen...MVH Schröder
February 20, 201114 yr Author comment_101926 Som jag misstänkte då.Tips på vart jag kan få tag i insatser med assymetrisk ljusbild?MVHSchröder
February 20, 201114 yr comment_101930 klarglas vet jag inte men vanliga 7" hella finns hos de flesta bildelsfirmor, eller hos volvohandlaren ( satt på pv-amazon-140)
February 20, 201114 yr comment_101932 Biltemas insatser är helt ok, de har även en som de kallar för klassik i klarglas med tre armar i, hadde sådana vid bes helt ok ljusbild:-)
February 20, 201114 yr comment_101937 Har monterat såna Hella 7" som Janne skriver om på min 66:a. Köpte varianten med inbyggt parkeringsljus. Då behöver inte blinkersarna ha dubbel funktion. Fungerar utmärkt med reservation för att man måste ha relä mellan för att inte ljusomkopplaren skall balla ur.//Mats
February 21, 201114 yr Author comment_101953 Det var sådana instser som cmc-49 monterat som jag funderade på, dock står det att de har symetrisk ljusbild...Ska titta en gång till i Hella katalogen när jag kommer på jobbet imorn, måste bommat den sidan med 7" insatserna.Undrar just vad Vw golf mk1/mk2 har för storlek på deras runda ljus, sådana vet jag finns med klarglas... MVHSchröder
March 1, 201114 yr comment_102141 Funkar bra med Biltemas. Men var försiktig vid monteringen, lampkontakten kan ta i pottan bakom insatsen. Böj platstiften + lite isolering hjälpte mig.