Jump to content

Recommended Posts

Hejsan!

Hade planer på att fixa den svaga "modell stearinljus" orginal belysningen på min Musse innan sommaren och har några funderingar som kanske nån kan hjälpa mig med.

-Tänkte köra med 7tums klarglas insatser med fattning för h4 lampa, de insatser jag kollat på har symmetrisk ljusbild.

-Funkar det med sådana på bilprovningen eller måste man skaffa tag i insatser med asymmetrisk ljusbild?

-Om så är fallet, tips på firmor som säljer detta, har själv bara hittat insatser med symmetrisk ljusbild nämligen...

MVH

Schröder

Har monterat såna Hella 7" som Janne skriver om på min 66:a. Köpte varianten med inbyggt parkeringsljus. Då behöver inte blinkersarna ha dubbel funktion. Fungerar utmärkt med reservation för att man måste ha relä mellan för att inte ljusomkopplaren skall balla ur.

//Mats

Det var sådana instser som cmc-49 monterat som jag funderade på, dock står det att de har symetrisk ljusbild...

Ska titta en gång till i Hella katalogen när jag kommer på jobbet imorn, måste bommat den sidan med 7" insatserna.

Undrar just vad Vw golf mk1/mk2 har för storlek på deras runda ljus, sådana vet jag finns med klarglas... :)

MVH

Schröder

• 2 weeks later...

Funkar bra med Biltemas. Men var försiktig vid monteringen, lampkontakten kan ta i pottan bakom insatsen. Böj platstiften + lite isolering hjälpte mig.