Jump to content

Featured Replies

comment_101920

Hejsan!

Hade planer på att fixa den svaga "modell stearinljus" orginal belysningen på min Musse innan sommaren och har några funderingar som kanske nån kan hjälpa mig med.

-Tänkte köra med 7tums klarglas insatser med fattning för h4 lampa, de insatser jag kollat på har symmetrisk ljusbild.

-Funkar det med sådana på bilprovningen eller måste man skaffa tag i insatser med asymmetrisk ljusbild?

-Om så är fallet, tips på firmor som säljer detta, har själv bara hittat insatser med symmetrisk ljusbild nämligen...

MVH

Schröder

comment_101937

Har monterat såna Hella 7" som Janne skriver om på min 66:a. Köpte varianten med inbyggt parkeringsljus. Då behöver inte blinkersarna ha dubbel funktion. Fungerar utmärkt med reservation för att man måste ha relä mellan för att inte ljusomkopplaren skall balla ur.

//Mats

• Author
comment_101953

Det var sådana instser som cmc-49 monterat som jag funderade på, dock står det att de har symetrisk ljusbild...

Ska titta en gång till i Hella katalogen när jag kommer på jobbet imorn, måste bommat den sidan med 7" insatserna.

Undrar just vad Vw golf mk1/mk2 har för storlek på deras runda ljus, sådana vet jag finns med klarglas... :)

MVH

Schröder

• 2 weeks later...