RoTe March 2, 2011 Report March 2, 2011 Är det någon bra ide eller bör man låta bli? Någon som har erfarenhet av att smuggla in medelstora till stora delar i resväskorna? Vad kan hända? Citera
Per Berglund March 2, 2011 Report March 2, 2011 Beror ju lite på vad det är för delar.Se bara till att inga delar ligger i originalförpackningar och ta bort alla lappar/kvitton och dylligt.Skulle någon fråga så är det bara säga att du köpt det begagnat på swapmeet. Citera
Fastninja March 2, 2011 Report March 2, 2011 Jag hade ett komplett set med stötdämpare och fjädrar när jag gick genom tullen efter resa i USA. Värsta som kan hända är att du tullas och momsas. Citera
Patrik Mustang67 March 3, 2011 Report March 3, 2011 Du kan idag ta med varor för 4000 Sek utan tull och moms. Citera
2fast4you March 6, 2011 Report March 6, 2011 Bara packa väskan full. Förra året våldade jag ner en snöskoter matta i resväskan haha. Åker nästa månad då ska jag shoppa ett shaker scoop och agent speglar. Det är ju tullen i Sverige du ska igenom och de är inte särskilt intresserade av sitt jobb. Citera
Henke CMC 2232 March 6, 2011 Report March 6, 2011 Precis som 2fast4you skrev... Proppa full.I oktober hade jag med mig delar för 12.500kr i väskan och det var frid o fröjd Man måste leva lite farligt Citera
coke89 March 7, 2011 Report March 7, 2011 gjorde likadant som föregående inlägg, packade med mig så mycket jag bara kunde, det vart lite problem när en täckplåt som sitter framför kylaren inte fick plats å var tvungen att skickas i kartong.. för att göra saken ännu värre så tappade dom bort den men den kom två veckor senare och då fick jag gå igenom tullen ytterligare en gång fast denna gång endast med en stor kartong =/ tulltjänstemännen frågade vad det var, jag svarade att det var en plåtbit(vilket var sant) dom frågade vart jag köpt den, jag ljög och sa en skrot, dom frågade hur mkt den kostade, jag ljög och sa 100kr. efter det fick jag knalla vidare =) Citera
Magnus Widell March 11, 2011 Report March 11, 2011 Fråga inte om alla gitarrer jag burit hem genom åren?!?!?! Dyra som f...n men inte behöver man betala för dem heller, eller golfklubbor. Har ni aldrig hört talas om ärliga blå ögon................................... Citera
Recommended Posts