mikeo cmc 748 March 8, 2011 Report March 8, 2011 Kan någon förklara hur den tredje delen av det fällbara baksätet (den längst bak) ska fästas? Ska den skruvas på något sätt i golvet? Jag misstänker att den ska fästas på något sätt med hjälp av de två hålen som håller de de kromade stoppen. Men hur i så fall, jag hittar inga hål i golvet. Hur ska den fästas där fram? Ska den fästas i gångjärnen på något sätt? Citera
samus March 9, 2011 Report March 9, 2011 Jo det sitter fasti själva ryggstödet med ett långt kromat gångjärn högst upp. och det kläms fast nere i golvet i dom kromade byttorna när baksätet klickas till i uppfällt läge. Går även att justera stopparna så inget skramlar och rasslar.Mvh Micke Citera
mikeo cmc 748 March 9, 2011 Author Report March 9, 2011 Förklarade kanske lite dåligt Det är inte den vinklade 90graders delen eller mittenbiten jag menar utan den tredje delen längst bak som inte rör sig. Citera
mikeo cmc 748 March 9, 2011 Author Report March 9, 2011 Här kommer då en bild för att förtydliga vilken panel jag menar. Det är den panelen som är nederst på bilden. Man ser ju några hål som kan tänkas användas för att montera panelen, men vilka hål? och vad ska de fästas i? Citera
samus March 10, 2011 Report March 10, 2011 ok ska kolla på min efter jobbet idag.På återhörandemvh Micke Citera
mikeo cmc 748 March 21, 2011 Author Report March 21, 2011 Jag tänkte åka o jobba lite på bilen i helgen så skulle gärna vilja veta hur jag ska montera den bakre delen på det fällbara baksätet. Är det någon som vet om något av de hålen jag har ringat in används för att montera denna del? Nummer tre är väl hålen för de kromade stoppen på ovansidan men vad används hål 1 och hålen i 2 till? Är det några speciella fästen som behövs för att montera delen? Citera
Backman cmc 1152 March 22, 2011 Report March 22, 2011 För mig sitter den med fyra plåtskruv och om jag minns rätt fanns det plåtbyglar punktat i golvet för skruvarna. På den första bilden ser man skruvarna. Citera
John March 22, 2011 Report March 22, 2011 I bakkant ska det finnas "öglor" i golvet som de två(nr 3) fjäderstålsbitarna ska träs inunder och spännas fast i.Framtill skruvas det fast genom hålen(nr1) i ett fästöra i gångjärnet till baksätet.// John Citera
mikeo cmc 748 March 22, 2011 Author Report March 22, 2011 Ok nu förstår jag lite bättre hur det ska sitta. Misstänkte att det skulle fästas på något sätt i gångjärnen. De där öglorna där bak har nog gått förlorade på något sätt när golvet byttes, blir väl till att hitta på en annan lösning nu då. Hålen markerade med 2 används inte de alls? Tackar så mycket för hjälpen Citera
Recommended Posts