Jump to content

Fällbart baksäte


mikeo cmc 748

Recommended Posts

Kan någon förklara hur den tredje delen av det fällbara baksätet (den längst bak) ska fästas? Ska den skruvas på något sätt i golvet? Jag misstänker att den ska fästas på något sätt med hjälp av de två hålen som håller de de kromade stoppen. Men hur i så fall, jag hittar inga hål i golvet. Hur ska den fästas där fram? Ska den fästas i gångjärnen på något sätt?

Link to comment
Share on other sites

Jo det sitter fasti själva ryggstödet med ett långt kromat gångjärn högst upp. och det kläms fast nere i golvet i dom kromade byttorna när baksätet klickas till i uppfällt läge. Går även att justera stopparna så inget skramlar och rasslar.

Mvh Micke

Link to comment
Share on other sites

Här kommer då en bild för att förtydliga vilken panel jag menar. Det är den panelen som är nederst på bilden. Man ser ju några hål som kan tänkas användas för att montera panelen, men vilka hål? och vad ska de fästas i?

100_4447.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jag tänkte åka o jobba lite på bilen i helgen så skulle gärna vilja veta hur jag ska montera den bakre delen på det fällbara baksätet. Är det någon som vet om något av de hålen jag har ringat in används för att montera denna del? Nummer tre är väl hålen för de kromade stoppen på ovansidan men vad används hål 1 och hålen i 2 till? Är det några speciella fästen som behövs för att montera delen?

post-164-144839153055_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

I bakkant ska det finnas "öglor" i golvet som de två(nr 3) fjäderstålsbitarna ska träs inunder och spännas fast i.

Framtill skruvas det fast genom hålen(nr1) i ett fästöra i gångjärnet till baksätet.

// John

Link to comment
Share on other sites

Ok nu förstår jag lite bättre hur det ska sitta. Misstänkte att det skulle fästas på något sätt i gångjärnen. De där öglorna där bak har nog gått förlorade på något sätt när golvet byttes, blir väl till att hitta på en annan lösning nu då. Hålen markerade med 2 används inte de alls? Tackar så mycket för hjälpen :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...