Jump to content

Alla lysen "svajar"


bulan

Recommended Posts

Hej!

Jag vet att det varit uppe en hel del på forumet innan angående ljusomkopplaren och svajande lysen men jag måste ändå få lite assistans inför felsökningen. Nu svajar alla lysen efter uppstart av motor, även instrument. Tyvärr glömde jag kolla om det gäller även med motorn avslagen. Hur kan man felsöka för att ta reda på om det är jordfel, fel på generator eller ljusomkopplaren. Hade tänkt att starta med kontroll av jordning mellan batt, kaross och motor. Har även en huvudströmbrytare på - sidan av batt. Om det sedan endast svajar när motorn är igång och inte när det är batteriström borde det väl inte vara ljusomkopplaren. Det går väl lika många Ampere genom den oavsett om motorn är i gång eller inte? Har ni några tips?

Mvh. Mats

Link to comment
Share on other sites

Jag hade överspänning i bilen när jag köpte den för 2 1/2 år sedan men bytte då till elektronisk voltregularor och har även en voltmätare för att kunna upptäcka om detta skulle hända igen. Denna visar normala 14.0-14.5V innan den bryter men jag har förmodligen dålig kontakt någon stans i elsystemet. Tack för tipsen!

Mvh.Mats

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...
On 2011-03-17 at 14:46, bulan said:

Jag hade överspänning i bilen när jag köpte den för 2 1/2 år sedan men bytte då till elektronisk voltregularor och har även en voltmätare för att kunna upptäcka om detta skulle hända igen. Denna visar normala 14.0-14.5V innan den bryter men jag har förmodligen dålig kontakt någon stans i elsystemet. Tack för tipsen!

Mvh.Mats

Vad var problemet, löste du svajet ??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...