bulan Posted March 15, 2011 Report Share Posted March 15, 2011 Hej!Jag vet att det varit uppe en hel del på forumet innan angående ljusomkopplaren och svajande lysen men jag måste ändå få lite assistans inför felsökningen. Nu svajar alla lysen efter uppstart av motor, även instrument. Tyvärr glömde jag kolla om det gäller även med motorn avslagen. Hur kan man felsöka för att ta reda på om det är jordfel, fel på generator eller ljusomkopplaren. Hade tänkt att starta med kontroll av jordning mellan batt, kaross och motor. Har även en huvudströmbrytare på - sidan av batt. Om det sedan endast svajar när motorn är igång och inte när det är batteriström borde det väl inte vara ljusomkopplaren. Det går väl lika många Ampere genom den oavsett om motorn är i gång eller inte? Har ni några tips?Mvh. Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggfaxxe Posted March 16, 2011 Report Share Posted March 16, 2011 Kolla efter ärgel i kontakter och kör i lite 2-26 jag hadde samma på min 66.a så jag plocka isär alla kontakater gjorde rent och sedan lite 2-26 så blev de prima =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnny-57 CMC1544 Posted March 17, 2011 Report Share Posted March 17, 2011 Jag kollade inuti laddningsrelät det var ihoprostat,satte dit ett elektroniskt ljuset är stabilt sen dess. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bulan Posted March 17, 2011 Author Report Share Posted March 17, 2011 Jag hade överspänning i bilen när jag köpte den för 2 1/2 år sedan men bytte då till elektronisk voltregularor och har även en voltmätare för att kunna upptäcka om detta skulle hända igen. Denna visar normala 14.0-14.5V innan den bryter men jag har förmodligen dålig kontakt någon stans i elsystemet. Tack för tipsen!Mvh.Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alin92 Posted August 22, 2018 Report Share Posted August 22, 2018 On 2011-03-17 at 14:46, bulan said: Jag hade överspänning i bilen när jag köpte den för 2 1/2 år sedan men bytte då till elektronisk voltregularor och har även en voltmätare för att kunna upptäcka om detta skulle hända igen. Denna visar normala 14.0-14.5V innan den bryter men jag har förmodligen dålig kontakt någon stans i elsystemet. Tack för tipsen! Mvh.Mats Vad var problemet, löste du svajet ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.