Jump to content

Fick min Marti Report idag, kul.


Andersdal

Recommended Posts

Intressant med en hel del uppgifter på saker som man fick förklaring på. Men även några nya frågor som jag skulle vilja ha hjälp med.

Min 69 H/T är tillverkad den 19 juni i Metuchen, inreggad i Sverige 14 oktober. Den hade bl a Heavy Duty suspension, vad är det?

Order type Retail ? vad är det? Sport apperance group, förklarar fusk scoopet och stripsen på sidan.

Marti´n kostade 350 spänn, men tycker faktiskt att det var värt det.

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)
Heavy duty. Kraftigare stötdämpare, kraftigare fjädring fram o bak, bredare fälgar, kraftigare krängningshämmare fram, kan också varit krängningshämmare bak.

/Tommy.

Ja, det stämmer, bilen har ju 6 tums fälgar och däcken var från början E78 x 14. Tack för hjälpen.

STOCK = dealer stock

RETAIL = customer ordered car

"Sports Appearance Group" which consisted of the following: a non-functional hood scoop, full wheel covers, E78 x 14 whitewall tires, chrome remote driver's side mirror, AM radio, special fender emblems, and multi-colored tape stripes (3 pinstripes that followed the body line, starting at the headlight bucket and ending under the quarter panel scoop, stripe was colored, white, gold, white).

Ändrade %s av %s (%s)
tillägg
Link to comment
Share on other sites

STOCK = dealer stock

RETAIL = customer ordered car

Stock är alltså en bil som inte fanns någon beställning på när den tillverkades. Fabriken hade en viss överproduktion, så de byggde dessa bilarna med den utrustning som de trodde köparna ville ha.

Retail är en bil som byggdes på beställning av en kund (i ditt fall är det väl Svenska Ford?) med den utrustning som kunden hade beställt.

Visst är det roligt att kunna få reda på hur bilen såg ut från början? Jag tycker också det är värt pengarna för en Marti report.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...