Jump to content

Vikt?


mike_musse 66

Recommended Posts

Tja!

jag ska frakt min bil till en polare som bor 30 mil ifrån mig så vågar inte utsätta mig för massa böter.

vill veta vad en mustang ht 66, 289 har för total vikt?, har hittat lite att tänka på, har bara b-körkort.

finns det något släp eller bil att hyra för detta? tack på förhand.

Mvh/ Mike

Link to comment
Share on other sites

Det är nog tyvärr nästan omöjligt att frakta en 66:a på ett bilsläp med B-kort eftersom den borde väga 1350-1400kg vilket gör att totalvikten på släpet då blir ca.1800kg vilket kräver en ganska stor dragbil och då hamnar totalvikten på hela ekipaget (dragbilens totalvikt+släpets totalvikt) över 3500kg.

Om du har tur kan du däremot kanske hitta en biltransportbil som lastar 1350-1500kg och som funkar med B-kort. Jag ser inte i din profil var du bor men jag hyrde själv en sådan när jag köpte min bil och det funkade kanon. Det var lite trist att köra tillbaks den 160 mil bara och uthyrningsfirman undrade vad i hel.... jag gjort som kört 320 mil på 2 dygn. Lycka till!

Mvh. Mats

CMC 2089

Link to comment
Share on other sites

Se upp med att dra en vagn med för hög totalvikt, det är lägre böter att köra en mindre vagn med överlass. Blir du stoppad kan du neka böter och begära en vägning av släpet, då måste polisen ha två vågar och troligtvis så har de inte det i bilen. Kan du dessutom visa att bilen är delvis demonterad ex.vis borttagen kylare,batteri och framsäten mm så får de lite problem. De bortplockade delarna kan du ha i dragbilen istället. Men att hyra en riktig biltransport är ju helt riskfritt ,jag har en släkting som kör åt skandiatransport.Det kanske inte behöver bli så dyrt om de redan har en frakt till samma destination.

Link to comment
Share on other sites

OBS!!! Tänk på vad smen skrev. Det är släpets totalvikt som räknas, inte hur mycket du lastar.

Kan bli j-vligt dyrt, är det 30mil Ring Skandiatransport eller Schenker.

Kostar inte så mycket.

Lycka till.

Link to comment
Share on other sites

Skulle inte ha riskera att få en massa böter eller i värsta fall lappen indragen. Hyr en transportbil eller en transportör.

/Artur

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...