Jump to content

Km skala till 69:a


Per Bengtsson

Recommended Posts

Är på väg att köpa en 69:a cab från Usa och vill vara ute i tid så regbesiktningen ej kommer att behöva vänta när bilen anländer. Så jag undrar om någon har, eller vet hur man får tag i en km tavla eller fin klister skala.

mvh CMC 1438 / Per

Link to comment
Share on other sites

Ja det krävs att man översätter till km/tim,men det räcker med klisterlappar utan på glaset.Jag själv fotograferade av skalan och fick en reklamfirma att

göra en ny självklistrande,sen delade jag mätaren satte in en ny skala ovanpå den gamla.

Link to comment
Share on other sites

det är ju en smaksak men själv tycker jag du skall göra "pilar" med km/h på som du kan sätta med tejp utanpå glaset, efter regbesiktningen så tar du bara bort dem, detsamma gäller med dom obligatoriska reflexerna under bakljusen, montera med dubbelhäftande tejp och kasta bort efter besiktningen. =)

Link to comment
Share on other sites

Tackar för tipset Per-Åke, Har dock inga kontakter med reklamfirma.

Väntar och kollar om det finns någon annan rba lösning

Du har säkert nån kompis som har en skanner och laserskrivare. Om du då plockar lös din

skala och låter nån skanna in den, frisera den i Photoshop och skriva ut den på skrivaren,

så kan du klistra den med dubbelhäftande tejp. Då får du en snygg lösning, och slipper

tjafsa med klisterlappar.

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

vet att vissa besiktningsmän kräver "varaktig"lösning,och inte gillar klisterlappar på glaset

Då kan man skära till en glasskiva/plexiglas och lägga ovanpå då blir det ju varaktigt..

men skulle tro att de flesta kan scanna till en snygg mätar tavla i km/h om man pysslar lite med datorn..

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...