Börje CMC 853 April 27, 2011 Report April 27, 2011 Jag har ett topplock med en spricka, funderar på att svetsa den eller kanske skaffa en beg. topp.Min topp har ett gjutnummer "7F27" där är också igjutet 66 och 289.Kan någon hjälpa mig att tolka gjutnummret, och event. synpunkter på att svetsa sprickan.//CMC 853 Börje Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 27, 2011 Report April 27, 2011 Hej.Mitt råd är att du skaffar en bättre begagnad topp istället.Se bara till att det är till samma typ, dvs rätt motortyp, 2Veller 4V. Citera
Börje CMC 853 April 27, 2011 Author Report April 27, 2011 Hej.Min är en 4V. Är isugsventilen större på en 4v ? Citera
JohnRB April 27, 2011 Report April 27, 2011 7F27 er datumkoden. Oversatt er det 27 Juni 1967.MvhJohnB Citera
Börje CMC 853 April 28, 2011 Author Report April 28, 2011 Tack för det, det innebär att toppen borde tillhöra min motor den sitter i en 67a.//Börje Citera
JohnRB April 28, 2011 Report April 28, 2011 Nja, om du har en bil som er produserad minst en vecka efter! Kolla doortag eller skriv ditt VIN# her.MvhJohnB Citera
Börje CMC 853 April 28, 2011 Author Report April 28, 2011 Du har rätt, min bil är tillverkad 15 Dec 1966.//Börje Citera
JanneJ April 28, 2011 Report April 28, 2011 Var sitter sprickan?Är toppen i bra skick i övrigt? Citera
Börje CMC 853 April 28, 2011 Author Report April 28, 2011 Sprickan sitter vid sidan om tändstiftet till cylinder nr 1, toppen är ok i övrigt. Jag hittade en reservtopp men den hade för små insugsventiler mina är 45 mm i diameter den hade även mindre insugskanaler. Jag kommer nog att prova med svetsningen.//Börje Citera
JanneJ April 28, 2011 Report April 28, 2011 Jag kommer nog att prova med svetsningen.//BörjeSå hade jag också resonerat.Janne Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.