Jump to content

Snabb Blinkers


Recommended Posts

  • 3 months later...

Du som har en -99 har troligen fel relä i bilen efter att den byggts om till europastandard. Det finns att köpa hos tex Grufman eller Tristar så kommer det att blinka i normal takt.

Gällande -07an så har jag faktiskt inget bra svar. Den styrningen går väl genom databurken? Och för att få den att fungera på rätt sätt om man byggt om så får man be någon som kan gå in i bilens styrbox och ändra, typ ovanstående företag eller ev någon otroligt snäll vanlig fordhandlare...

Hoppas ni får en "snabb" lösning på era problem!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

hej

angående -99 kan vara att du har blinkers i backljuset (då tappar du en lampa per sida bak) blinklampan på skärmen (om Du har en där) kompensera inte den bakre då den bara är på 5 w.angående relät så går det att bygga om befintligt relä jag tar en 100:-

ps: kan vara samma problem på -07 (dessa blinkrelä vet jag inget om)

Link to comment
Share on other sites

Detta fenomen kan även inträffa då man byter ut sina orginal glödlampor mot led/diod lampor.

Då dessa har lägre motstånd än en vanlig glödlampa kan ljusestyrenheten få spatt och endera blinka snappt elller inte blinka alls...

Annars vanliga fel som fler sagt tidigare = Trasig glödlampa, dåligt relä eller kontakt fel/oxid i kontakter.

MVH Schröder

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...