toxic May 1, 2011 Report May 1, 2011 Tjenare.Jag har en -65:a fastback som tidigare hade hempulat avgassystem. Jag fick in alla avgaser i bilen, då det läckte lite här o där undertill så satt jag på ett magnaflow 2,5 " men det hjälpte ingenting. Jag har GT utblås genom sandplåten. Detta har blivit en JÄTTEPINA då jag måste ha fönstrena uppe hela tiden! Tacksam för hjälp!Med vänlig hälsning: Ante/Åland Citera
JanneJ May 1, 2011 Report May 1, 2011 Kolla tätningen runt bagageluckan, jag hade samma problem tidigare. Efter byte av gummilisten försvann avgaslukten. Citera
mikael_s CMC2293 May 3, 2011 Report May 3, 2011 Att stänga ute avgaserna borde vara en bagatell, men inte för mig. På min bil är plåten som listen ska täta mot konvex med påföjd att det tar emot tidigt vid låset samtidigt som det är stora glipor ute i hörnen.Jag har varit tvungen att bygga på extra material under listen i hörnen. Citera
toxic May 3, 2011 Author Report May 3, 2011 Nu har jag simulerat genom att tejpa "fast" trunkluckan och problemet försvann till 85 %. Skall byta packningen och se hur det går. Mikael, hur byggde på i hörnen? Stort tack för eran hjälp! Citera
JanneJ May 3, 2011 Report May 3, 2011 Kolla även tätningarna runt tanklocket och bakljusen, ja allt som sitter på bakstammen. Citera
toxic May 24, 2011 Author Report May 24, 2011 Nu är alla packningar och genomförningar bytta, funkar kanon! Tack för hjälpen! Citera
Recommended Posts