Jump to content

Klädsel problem :S


PireLar

Recommended Posts

Tjohej!

Har nu köpt nytt och fixat till i stort sätt rubbet innuti bilen och självklart stöter man på ett litet problem nu när man kommit till sista steget.. Det är så att jag håller på att klä om framstolarna men hur f*n gör man med ryggstödet?

Sittdynorna är inga problem dom blev riktigt bra. Just ryggstöden jag inte fattar hur man ska göra med. Det är en 1970 med de höga stolarna och jag undrar nu om det är någon som skulle kunna förklara lite i detalj hur man gör. Hittar inget som säger hur man gör på internet..

//Pire

Link to comment
Share on other sites

Hej, jag har just gjort det.

Det var krångligt, men det gick till slut.

Jag vände ut och in på klädseln och trädde på ovanifrån. När jag kom till den första vågräta kanalen nöp jag fast den. Sen kommer det trixiga. Man får lov att böja de lodräta stålskenorna rätt mycket för att komma åt att nypa fast allra högst upp, men det går om man har tålamod (HA HELST EN ASSISTENT).

Jag höll på att bli galen själv. Jag tyckte inte det gick, så jag knipsade bort hog-ringarna och började om, och tänkte att man kunde nypa fast allt först och SEN trä över klädseln över "nackstödet", men det gick ju inte, så jag fick knipsa igen och börja om... Det går, men det tar lite tid.

Link to comment
Share on other sites

Tack så mycket för svaren! =)

Gjorde precis som MaddeMagnus sa och till slut fick jag ihop det.

Nu är det bara att montera fasst i bilen och hoppas på att den går som den ska i sommar! :D

//Pire

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...