Jump to content

Flottörhöjd


mustangsally

Recommended Posts

Idag fick jag hem en renoveringssats till sambons musse. Många har pratat om att det följer med en liten pappersremsa som man kollar/ ställer in flottörhöjden med. Det stämde...tillomed en liten bild på hur man ska använda den. Men ingen måtttabell på vilket mått det ska vara...någon som vet?

Link to comment
Share on other sites

Jodå, Allt är fixat och monterat och provkört. Den gick aningen bättre. Men sen när sambon.(ägare till bilen) skulle prova så kom hon tillbaka med en tomgång på 2000 varv och när jag startade igen så var tomgången låg igen men VÄLDIGT orolig...faaan...trött jag blir!!!

Link to comment
Share on other sites

ja det har den. Sitter spjället till den på de bakre portarna? Hmm...näe det gör den inte va? Jag höjde flottörnivån lite och jag undrar om det inte är det som jävlas? Jag ska plocka övre locket på gasaren imorgon och sänka det igen. Hoppas hoppas att det hjälper...sambon är riktigt ledsen nu nämligen....först bromsarna son slutade att funka i förrgår för att bromsoljan var helt slut, har inte en aning om var den har tagit vägen dessutom. Och nu gasaren...usch

Link to comment
Share on other sites

Trist, men kan du berätta lite mer i den tråden om bromsarna vad ni har gjort. Är det trumbromsar på bilen eller skivor fram. Har ni inte hittat något läckage?

Mvh. Mats

Link to comment
Share on other sites

skivor fram bongos bak. inget läckage som vi har sett...och inget har förvunnit sen jag fyllde på och luftade i förrgår. Besiktigad i fredags(förra fredagen) med så bra bromsar att besiktningskillen bara log...så här bra bromsar ser man knappt på moderna bilar sa han...

Link to comment
Share on other sites

Hur känns den nu när ni kör med den. Om huvudbromscylindern var tom kan det kommit in luft i den som är svår att få ur, det kan också läcka in till bromskraftförstärkaren (vacuum-klockan). Jag antar att det är 2 behållare för 2 olika kretsar i cylindern. Var båda tomma på olja eller bara ena kretsen?

Mats

Link to comment
Share on other sites

Ja det verkar stämma för den främre behållaren är till bakbromsarna och de verkar ju fungera. Har du provar att lufta fram igen? Vad händer då? Är pedalen "svampig" när ni kör nu? Är det stort pedalspel innan bromsarna tar?

Mvh. Mats

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...