June 9, 201113 yr comment_105252 Hej.Söker denna del. (se bild) Någon som vet var man kan få tag i en sån?Eller begagnad komplett kontrollventil,tror det heter så va?Tacksam för svar. Mvh JT
June 9, 201113 yr comment_105272 Eller begagnad komplett kontrollventil,tror det heter så va? [ATTACH=CONFIG]14412[/ATTACH]Sitter i styrservoventilen, knepig grej att hitta löst verkar det som..En helt ny finns iaf tex här:http://www.mustangsunlimited.com/EM_CatalogSite/00283.htm
June 9, 201113 yr Author comment_105275 Jo precis där sitter den. Jo det verkar vara den enda grej som inte går att köpa lös....Kanske ser dåligt men kunde ej hitta den på sidan du länka heller.Får väl tömma spargrisen å köpa en ny komplett servoventil
June 10, 201113 yr comment_105280 Ja, länken var till en komplett ventil. Passa på, dollarn är billig nu!
June 17, 201113 yr Author comment_105459 Nu blir jag tokig!!Har köpt mig en ny komplett kontrollventil. Har monterat med samma mått som den förra. MEN servon funkar bara när man svänger åt höger, åt vänster går det tungt och det ylar lite. Detta med bilen upp pallad. Vid provkörning var det som att åka utan servo åt vänster och med åt höger.Har provat att släppa och att dra åt juster skruven men ingen skilnad. Observerade att oljan och ventilen blev varm mycket fort. Kan det vara nått som kärvar inne i ventilen??Någon med liknande problem?? Tacksam för tips och råd//JT
June 17, 201113 yr comment_105462 Nu blir jag tokig!!Har köpt mig en ny komplett kontrollventil. Har monterat med samma mått som den förra. MEN servon funkar bara när man svänger åt höger, åt vänster går det tungt och det ylar lite. Detta med bilen upp pallad. Vid provkörning var det som att åka utan servo åt vänster och med åt höger.Har provat att släppa och att dra åt juster skruven men ingen skilnad. Observerade att oljan och ventilen blev varm mycket fort. Kan det vara nått som kärvar inne i ventilen??Någon med liknande problem?? Tacksam för tips och råd//JTHar du luftat systemet?Om inte så palla upp bilen, starta motorn och vrid ratten 10 gånger mellan ytterlägena höger-vänster.
June 17, 201113 yr Author comment_105463 Japp nog är det luftat allt. Ratten har gått många gången fram och tillbaka. Men lik f..n är det bara sevoverkan åt höger.
June 17, 201113 yr comment_105464 Japp nog är det luftat allt. Ratten har gått många gången fram och tillbaka. Men lik f..n är det bara sevoverkan åt höger.Kolla om det går att skifta slangarna in i servokolven, lossa sedan kolven från stystaget och titta hur den jobbar. Är felet kvar på högersidan är det servokolven, flyttas felet till vänstersidan är det kontrollventilen.
June 17, 201113 yr Author comment_105465 Får kolla på det. Ska bara låta bilen stå å jävla av sig lite först. Tror du man kan ha sån tur att servokolven ger upp bara för att man byter styrventil?? Funka ju fint innan.....
June 17, 201113 yr comment_105468 Får kolla på det. Ska bara låta bilen stå å jävla av sig lite först. Tror du man kan ha sån tur att servokolven ger upp bara för att man byter styrventil?? Funka ju fint innan.....Skulle tippa på kontrollventilen, men man ska aldrig vara säker..Lycka till.Janne
June 19, 201113 yr Author comment_105521 Tog isär kontrollventilen å titta å allt såg bra ut. Har nu tagit bort styrkolven och håller man för ena hålet och för kolven ut och in så är den stum på det ena och som en cykelpump på det andra så jag antar att där är felet.Då till min fråga hur får jag isär styrkolven? Någon som har en sprängskiss eller liknande? Hittar inget på nätet... //JT
June 20, 201113 yr comment_105527 Tog isär kontrollventilen å titta å allt såg bra ut. Har nu tagit bort styrkolven och håller man för ena hålet och för kolven ut och in så är den stum på det ena och som en cykelpump på det andra så jag antar att där är felet.Då till min fråga hur får jag isär styrkolven? Någon som har en sprängskiss eller liknande? Hittar inget på nätet... //JTNej det går inte utan maskinbearbetning.Cylindern måste skäras isär och svetsas ihop igen.Bättre köpa en ny. Typ dettaTyvärr blir det ju en skitlösning iallfall. Ford hade inte råd att utveckla något bättre när det begav sigAtt byta till en integrerad servo som detta blir många gånger bättre är originalet.Med detta så slipper du alla slangar hit och dit som läcker och kladdar.Jag tror det finns några på detta forum som bytt till detta som kan säga hur det funkat
June 20, 201113 yr comment_105544 Håkan cab 69 har satt intregerad servo.http://www.mustangclubsweden.org/showthread.php/13496-Borgeson-servostyrning-p%C3%A5-en-69 Johnny.p