Jump to content

390:an går inte bra


pools

Recommended Posts

Pertronix hade jag massa strul med.

Men HEI har provat både Proform o. har nu Mallory.

Funkat kanon, Men OBS!!! många som sagt att Proform ska man akta sig för, tydligen halvdan kvalite´.

Link to comment
Share on other sites

Det här var min andra Pertronix. Den första brann upp. Och den här har slutat funka som den ska.

Skit, är vad jag tycker om Pertronix!:mad::thumbdown::x

Det blir ALDRIG Pertronix igen!!!

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Sticker ut hakan trots hatstämningen i tråden: Har du kvar magnetringen från ditt första Pertronixsystem? Det borde vara den som inte är riktig. Mitt Pertronix fungerar alldeles utmärkt.

//Mats

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Har just kommit tillbaka från garaget. Jag har justerat tändning, förgasare och vakuum

enligt konstens alla regler. Nu går motorn som den ska. Jag är skitnöjd!:D Dom fruktansvärda

skakningarna är totalt borta. En hel del vibrationer finns dock. Men så har den alltid gått. Dom

som förstår sej på dom här motorerna säger att dom är för dåligt balanserade invärtes, så

dom ska vibrera en hel del.

Nu ska jag bara testa i morron också, när motorn är kall, om den går lika bra. Den blev betydligt

mer lättstartad också.:D

Har du kvar magnetringen från ditt första Pertronixsystem? Det borde vara den som inte är riktig. Mitt Pertronix fungerar alldeles utmärkt.

//Mats

Jag tror inte jag har kvar magnetringen, men ska kolla i morron.
Link to comment
Share on other sites

Jag tog förresten två små filmer på vakuumklockan. Den första på tomgång.

Ligger stadigt på 16 iHg.

http://www.youtube.com/watch?v=sNI0So0iNN0&feature=mfu_in_order&list=UL

På den andra försöker jag gasa samtidigt som jag håller klockan med samma hand.

Jag har där justerat till vakuumet så det ligger på 18 iHg. Vad sägs?

http://www.youtube.com/watch?v=DKIzep5X0Xo&feature=mfu_in_order&list=UL

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Bara en liten uppdatering.

Provade i morse att starta motorn igen, nu när den var kall. Förr brukade

jag få ha full choke, pumpa 4-5 gånger på gasen, och sen dra igång den.

I morse gjorde jag ingenting. Bara vred om nyckeln. Och... WOW, den small

igång direkt!:D Har aldrig hänt dom senaste åren. Jag har en helt ny motor!:clap:

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
(redigerad)

Jag antar att det inte spelar nån roll, bara man gör lika dant på alla cylindrar.

Kompressionen måste ju va den samma hur man än gör. Den lilla luft som dras

in vid ett kompprov stillastående blir väl densamma även om man trampar gasen

i botten.

Men det vanligaste är väl att man gör det utan gaspådrag. Borde va det rätta.

Mvh.

P-O

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...