NackaBosse July 28, 2011 Report July 28, 2011 Har precis bytt ut min originalratt mot en Grant-ratt. Har dock svårt att få centrumkåpan att sitta kvar. Varje gång jag använder tutan lossnar kåpan och ramlar ned i knät. Ja, jag använde den kopplingsskiva till signalhornet, som följde med centrumkåpan med mustangloggan i stället för att använda den som följde med monteringskittet, fast jag såg ingen skillnad på dem.Kan lite superlim lösa problemet? Andra förslag? Citera
PAL July 28, 2011 Report July 28, 2011 Ett öppet avgassystem eliminerar behovet av tuta . Loud pipes save lifes! Citera
Dr_Olsson July 28, 2011 Report July 28, 2011 När jag monterade min ratt så fick jag sätta dit centrumkåpan och sen vrida den en liten bit, inte alls mycket, utan bara någon grad. Prova de, annars hjälper ofta bilder. Citera
NackaBosse July 28, 2011 Author Report July 28, 2011 Hej PAL!Men tuta är väl ett krav vid besiktningen? Citera
Jonas_76 July 28, 2011 Report July 28, 2011 Dom är ju rätt ökända för det fenomenet Grant rattarna. På min så använde jag skivan som följde med navet och inte den som följde med Mustangkåpan men jag såg inte heller någon direkt skillnad.Min lossnade några gånger när jag höll på att montera men jag vred också ytterst lite som Dr_Olsson skriver och sen har den suttit kanon. Citera
Dr_Olsson July 28, 2011 Report July 28, 2011 Vilka bilder?Om du tar någon bild så kan de ofta bli lättare att se vad problemet kan vara. Citera
pools July 28, 2011 Report July 28, 2011 Hej!Det där problemet har funnits ända sen 60-talet, alltså i mer än 40 år!Konstruktionen ser exakt likadan ut som då. Helt dj-vla otroligt!Det är en skitkonstruktion. Och ingenting gör dom åt det!: Man fårvara väldigt försiktig när man monterar och monterar lös kåpan. Menlimma inte med superlim, då finns risken att det går sönder ännu mernär du ska ta loss det nästa gång. Använd nåt lim som inte tar fast såhårt, om det inte räcker med att vrida fast den.Mvh.P-O Citera
NackaBosse July 28, 2011 Author Report July 28, 2011 OK, här kommer någr bilder, om et kan hjälpa. Citera
Christ -CMC 2405- July 29, 2011 Report July 29, 2011 Har exakt samma problem med min.. Känns inte helt hundra när bitar börjar ramla av bilen Citera
NackaBosse August 8, 2011 Author Report August 8, 2011 Duttade tre punkter med kontaktlim, tryckte dit kåpan och lät torka något dygn.Nu verkar den sitta. Citera
mustangsally August 17, 2011 Report August 17, 2011 Gjorde precis som Du på sambons Musse. Tre små klickar kontaktlim. Nu verkar det funka! Ratten är skitsnygg men den delen är sämst! jävla skräp!! Menmen...nu sitter skiten Citera
Recommended Posts