Jump to content

Featured Replies

comment_107269

Hej Mustangägare! Jag köpte en cab-68 i våras och är i stort sett nöjd med den .Sedan dess har jag kört några hundra mil men när jag kör i ca 60-80 km /h vibrerar karossen kraftigt .Hjulen är balanserade och framvagnen är helrenoverad.Jag misstänker kardanaxeln eller bussningar i bakvagnen.Knutkorsen kan det väl inte vara!Tacksam för tips!

BJUDD(gammal Mustangägare)

comment_107270

Hej Bjudd,

Har samma problem i min -68cab. Alla bussningar, både bak och fram + övre bärarmar bytta. Shelby-sänkning gjord och hjulen är balanserade.

i ca 70-90 skakar (mest framvagnen) det ganska mycket.

Jag har avfärdat det med "flat-spots" i däcken men nu när jag hör att du har samma problem, vet jag inte.

Också mycket tacksam för tips!!

Björn

comment_107338

Hej.

Har ochså samma problem på min 70:a cab. Har bytt alla bussningar i framvagn + Shelbysänkning + växelådsfäste + ny svängnings dämpare. Det blev bättre, men nu i vinter ska jag plocka ner kardanen och kolla den. Får nog också byta motorkuddarna. Upplever också att intensiteten i skakningarna varierar från gång till gång när jag kör bilen, men det kan också vara inbillning. Försöker undvika dom kritiska hastigheterna runt 70km/h.

/Dan

comment_107362

Hej,

Har ni trumbromsar fram?

Vi har en Falcon 65:a här hemma och den hade obalans i ena trumman fram.

Köpte en ny men det var lika mycket obalans i den.

Då ballanserade jag den gamla med slipmaskin och nu skakar det betydligt mindre. (Ja Ja jag ska fixa detta bättre någon gång.)

• 1 year later...