Jump to content

Styrglapp med servo?


Macke

Recommended Posts

Efter att ha bytt fjädrar, dämpare, shelbysänkt, och gjort framvagnsinställning så ligger bilen som klistrad på vägen, tyvärr upptäckte jag (nu när bilen går rakt...) att det är ett hyfsat stort rattglapp, riktigt jobbigt när vägen är spårig, skulle tro att det ät ett "dödläge" på ca 3cm? ungefär när man kör. Är det normalt?

Har kollat och enda stället man kan se att det glappar är där pitmanarmen går in i ventilpaketet, har dock ej kollat med motorn i gång då topparna är lyfta. Inga glapp i snäckan och bad dom bryta lite extra på bilprovningen i p-ändar osv och det ska vara ok. Undrar bara om det är "normalt" eller om man måste riva isär och buyta lite delar, om så, kommer inte ihåg men måste man isär med hela ventilpaketet för att komma åt "bussningen"?

Link to comment
Share on other sites

Men är det normalt med ett 3-4cm rattglapp? Har aldrig kört nån annan musse än min egen.

Har kännt och kollat och styrsnäckan och tygbiten verkar ok, det är på bulten ur ventilpaketet glappet finns.

Link to comment
Share on other sites

Hej! Tog hem en mustang-68 cab ifrån staterna -07.Jag kommer ihåg när jag skulle regbesiktiga den, tvåfiliga motortrafikleden gick hyfsat bra men den enfiliiga med räcke i mitten var en skräckupplevelse med påtryckande trafik bakom.Det gick vinligt hade åckså glapp.Kollade Janne J cmc 303 tråd om kugggstång,så jag gjorde som han satte dit kuggstång vilken skillnad det blev.Nu har jag sålt min mustang och köpt en cheva -57 det sitter ingen servo i den så det funkar hyfsat med styrningen.Mvh.Johnny.p

Link to comment
Share on other sites

Ok, har justerat på snäckan 0,5 varv, drog åt den till stopp och lättade lite, kollat ragjointen, inga synliga glapp och efter lite lite reserch om nya styrventiler, satt dit en fettnippel och tryckt i några slag då det satt nipplar på nya ventiler, hittade även ett hjullager som var lite glappt, hoppas att det blir bättre, som man säger, många bäckar små?

Ska lämna in topparna på renovering och få mina ny kolvar pressade på stakarna till veckan så hoppas man hinner få ihop den och provköra lite, ids inte ta isär ventil en gång till och byta bulten osv utan blir nog en ny ventil från usa i så fall.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...