pools August 30, 2011 Report August 30, 2011 Hej!Jag har det klassiska problemet med gnissel i dom övre länkarmarna. Jag fårsmörja varje vår innan säsongen börjar. Men det går inte in mer fett i nipplarnalängre. Det går helt enkelt inte. Jag snackade med en kompis om detta och hanhade bytt klänkarmar, och sen har det varit tyst.Min fråga är: Räcker det med att byta axeln, http://shop.autocraftinvestments.com/images/products/thumbs/3047-2.jpgeller måste man byta hela paketet? http://shop.autocraftinvestments.com/images/products/thumbs/3082-2a.jpgMvh.P-O Citera
bjope45 August 30, 2011 Report August 30, 2011 Hej,Jag bytte just "hela paketet" och passade på att göra shelby-sänkning samtidigt.Fick en ny bil!!! Bytte även gummi"packningen" mellan fjädern och tornet.Den gamla var stenhård och helt slut.Innan så gnisslade det för minsta gupp.Nu är det tyst o fint! Men om gnisslet sitter i bärarmen så visst räcker det med att byta den inre "bussningen"./BjörnSent from my iPhone using Tapatalk Citera
JH August 31, 2011 Report August 31, 2011 Eftersom även de yttre hylsorna är gängade i bärarmsdelen så rekommenderar jag att du byter hela delen. Extremt skitdåligt gängat så när du fått av de gamla är risken stor att det inte finns något kvar att gänga i. Bonus är att du även får med ny övre kulbult om du köper komplett.Jag har testat den enklare varianten med enbart byte av innre, jag fick då erfarenhet av den bristfälliga konstruktionen. Citera
Cabbe70 August 31, 2011 Report August 31, 2011 Eftersom även de yttre hylsorna är gängade i bärarmsdelen så rekommenderar jag att du byter hela delen. Extremt skitdåligt gängat så när du fått av de gamla är risken stor att det inte finns något kvar att gänga i. Bonus är att du även får med ny övre kulbult om du köper komplett.Jag har testat den enklare varianten med enbart byte av innre, jag fick då erfarenhet av den bristfälliga konstruktionen.HejJag har ochså bytt den inre axeln. Ett jädra skitjobb, fick svetsa fast muttrarna eftersom att gängorna var helkass. Nästa gång (om det behövs) byter jag hela./Dan Citera
Recommended Posts