Ranga.Marklund September 5, 2011 Report September 5, 2011 hej har en 68 hardtop , som läcker in vatten vid regn och tvättning, verkar komma från luftintagen till kupèn (gallret mellan vindrutan och motorhuven. kan dock inte hitta nån avrinning från dessa.finns det nån avrinnings hål eller ?vattnet rinner ner på golvet båda sidor fram.tacksam för tips. Citera
Per Berglund September 5, 2011 Report September 5, 2011 Tyvärr har nog plåten runt friskluftsintagen ruttnat.Mycket vanligt problem...Typ 100% råkar nog ut för detta.Finns artiklar att se hur man lagar men det är omfattande om man ska göra det rätt!!...Se denna länkhttp://www.mustangandfords.com/howto/5206_cowl_vent_repair/index.html Citera
Ranga.Marklund September 5, 2011 Author Report September 5, 2011 tack för snabbt svar, det är nog de som är problemet. tyvärr så är min musse nylackad, uppfixad i usa innan jag köpte den i sverige.så dom har nog fuskat med den bitenfår försöka ha den inomtak hela tiden. Citera
Per Berglund September 5, 2011 Report September 5, 2011 Ingen höjdare.Även om den är lackad så är det bara själva gallret som måste få ny lack.....Resten går ju demontera utan lackskador.Men det blir ju ändå stort projekt av en liten grej så jag förstår man undviker det så långt det går.Sommartid gör inte vatten någon direkt skada bara det får en chans att avdunstaTa bort ljudisolleringsmatta och sånt som suger åt sig vatten så minskar rosthärden att växa Citera
mnilsson September 5, 2011 Report September 5, 2011 Det finns en fuskvariant med plastkragar man limmar upp underifrån. Kan vara OK tills du mognat mentalt inför det oundvikliga: Att ta ut rutan och borra ur 120 punktsvetsar.//Mats Citera
Tommy Andersson September 5, 2011 Report September 5, 2011 Ja jag hade precis samma problem på min 65.a Mitt problem var inte luftintaget utan en plåtskarv innanför framskärmarna i chassit. plockade av skärmarna och tätade skarven och problemet var bortamvh Tommy CMC 1634 Citera
Hobbyisten September 5, 2011 Report September 5, 2011 Hej!Jag har just köpt mig en -68 HT. I köpet ingick lite småplock, bl.a. ett "cowl-cover". Det är transparent plast skiva med tätningslist och låspinnar.Denna plaseras över vent.galren och låses med fjädrande låspinnar som går ner mellan galren. Skulle ju kunna vara en temporär lösning för dig.Vet intre var denna är inköpt men kolla med Rolands Mustang...//Anders Citera
NackaBosse September 9, 2011 Report September 9, 2011 Här är en annan lösning på problemet om friskluftsintagen ruttnat:http://www.youtube.com/cutupman2#p/u/39/dKHn7fFPZoc Citera
Recommended Posts