Jump to content

Byta huvudbromscylinder -71 utan servo


Recommended Posts

Måste byta huvudbromscylinder på min -71:a med trummor runt om och ingen servo. Dock verkar det svårt att få tag huvudcylindern. Pinnen som trycker sitter fast i huvudbromscylindern, och de jag sett till salu är utan pinne. Kanske någon som rent av provat att hänga dit grejer från annan bil/märke och fått servo "på köpet"? Jag behöver nödvändigtvis inte ha originaldelar. Funktion före fabrikat...

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Om du vill konvertera till PB fast utan skivor fram finns flera kit, tex. detta.

http://shop.autocraftinvestments.com/index.php?p=product&id=103499&parent=347

Du kommer då också behöva ett litet kit till vacuum mellan insug och bromskraftförstärkaren.

Om du inre vill konverera kan du ju kontakta någon av de svenska leverantörerna så går det säkert att hitta en ny

tryckstång och en original huvudbromscylinder.

Mvh. Mats

Link to comment
Share on other sites

Måste byta huvudbromscylinder på min -71:a med trummor runt om och ingen servo. Dock verkar det svårt att få tag huvudcylindern. Pinnen som trycker sitter fast i huvudbromscylindern, och de jag sett till salu är utan pinne. Kanske någon som rent av provat att hänga dit grejer från annan bil/märke och fått servo "på köpet"? Jag behöver nödvändigtvis inte ha originaldelar. Funktion före fabrikat...

Jag har konverterat min 69:a från trummor till skivor och gjorde misstaget att köpa en huvudcylinder utan servo. Så den lär bli överflödig.

Link to comment
Share on other sites

Då är ju frågan om den är likadan till -71:an. Sitter "pinnen" till pedalen fast i huvudbromscylindern? Om så är fallet har du en köpare...

Kollade på CJ-Ponyparts och tyvärr så passar den bara 67-70. Lycka till!

Stefan

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...