Emberglo November 13, 2011 Report November 13, 2011 Hejhar kört fast lite och finner inget riktigt svar i manualen. det gäller elen till caben inne i kupen.Från startrelä genom torpedvägg har jag en kabel, som slutar ca 20 cm innanför torpedväggen.Ifrån cabmotor kommer en kabel som slutar ca 20 cm från säkringshållarna. Utöver detta har jag på NPd hittat en sk circut-breaker för just 66. Hajar inte hur den fungerarÄr det någon som har ett tips, vågar inte koppla ihop det rakt upp och ner för detta går helt utanför säkringsdosan,mao någon typ av säkring måste till antar jag. På en 65 så sitter det en brytare vid startrelät men inte på 66.Är det någon som vet och om man skall använda den sk standard som finns, vart monteras den bäst på torpedväggen ifrån kupesidanMvhTommy Citera
CMC-49 November 13, 2011 Report November 13, 2011 Ska inte sladdarna gå till brytaren på panelen,, circut brytare sitter under start reläet på 67-68 så det är troligt att det även skall sitta där på 66an Citera
mnilsson November 13, 2011 Report November 13, 2011 Circuit breakern för -66 kallas "terminal & fuse link". En fuselink är en kabelstump dimensionerad att fungera som säkring. Finns även på Fordar från -90-talet.//Mats Citera
Emberglo November 13, 2011 Author Report November 13, 2011 Ok, den jag ser i NPD-katalogen, men hur funkar den och vart monteras den. På insidan av torpedväggen i cupen eller. Ser inget i kopplingsxhema eller några skisser/Tommy Citera
mnilsson November 15, 2011 Report November 15, 2011 Den funkar som kombinerad matningskabel och säkring, därför behöver du inte gå via säkringsdosan. Var den skall sitta kan jag inte hjälpa dig med då min är en "proletärcabbe".//Mats Citera
fast66 November 22, 2011 Report November 22, 2011 Tror som CMC-49 att den sitter ihop med start reläet. kolla elscheman på http://www.themustangshop.com/resources.cfm Citera
lennart lundberg December 6, 2011 Report December 6, 2011 Kanske denna länk med schema och skiss på kabeldragning samt placering, var till hjälp.http://www.hammar.dyndns.org/~djhamma/wiring/1966/66pwrtop.jpgLennart CMC 1507 Citera
Recommended Posts