November 25, 201113 yr comment_109933 Nu har min GT500 kommit hem. Nu undrar jag om det behövs någon rostskydd för denna bil eftersom jag kommer att köra bilen under sommaren.
November 25, 201113 yr comment_109936 Nä säger iaf jag.Min är behandlad och ja visst det är väl bra kanske. Men behövs det mellan maj - september? Nä, tror inte så.Jag har hellre en ren och fräsch bil utan gegga som tränger in o ur lite varstans. Farsan säger lika efter att han fått sin 65a Impala besprutad. Ett helsike är detta rostskydd Jag hade iaf inte behandlat om jag köpte en ny som inte va det.http://www.mustangclubsweden.org/showthread.php/12986-k%C3%B6ra-p%C3%A5-vintern-rostskydd?highlight=rostskyddhttp://www.mustangclubsweden.org/showthread.php/12423-rostskydds-behandling?highlight=rostskydd// Danne
November 25, 201113 yr comment_109943 Jag hade heller inte kladdat ner bilen med en massa goja. Det är det värsta som finns om man ska greja med bilen sen, ALLT blir totalt ner kladdat
November 25, 201113 yr comment_109945 Jag har också skydd. De är nog inget måste men de är säkert bra för att hålla bort fukt å skit.Visst är de kladdigt men de är inte döden att bli skitig om man ska greja.
November 25, 201113 yr Author comment_109947 Så skriver Vi bilägare om Mustangs rostskydd: Plus för motorhuv i aluminium. Det finns någon form av innerskärm fram. I dörrarnas skarvar är plåten bara vikt omlott utan tätande limning. Ingen tillstymmelse till rostskyddsmedel i balkar eller på karossens undersida, bara vanlig lackering eller grundlackering. Bränsletanken är i plåt, visserligen skyddad från stänk. Bakskärmarna har heller inte någon smutssamlande konstruktion men skarvarna är helt oskyddade. – Här är alla fel gjorda, summerar Thomas Widström. Men å andra sidan är bilen direktimporterad och inte avsedd för svensk miljö. Rostskyddsgaranti finns inte. Bilen får difinitivt underkänt. Bilen är besiktad av Rostskyddsmetoder AB.
November 25, 201113 yr comment_109952 Ändrar inte min uppfattning. Bilen körs ju nästan bara när det är sol och molnfritt.Och aldrig i regn typ, och smuts tvättas ju av minst en gång i veckan
November 25, 201113 yr comment_109960 Jag kör i regn iaf. Nja jag tycker de känns rätt med rostskyddet.
November 25, 201113 yr comment_109961 Kör i regn jag oxå, vad jag menar va att man åker kanske inte normalt ut i regn om man är hemma ---------------------------------Kort, snabbt svar på språg - via min iPhone!---------------------------------
November 26, 201113 yr comment_109967 Lite tunn flytande inne i balkar och dörrar tycker att man bör spruta in för ett framtida skydd då det samlas lite kondens och så som tar lite längre tid att torka än på utvändiga ytor....det kommer jag att göra på min iallafall :-)
November 26, 201113 yr comment_109983 De e sant Linde! Tycker bara de känns bättre att vara på "säkra sidan" å va gör de om man blir skitig ibland
November 29, 201113 yr comment_110039 Om man får tycka ngt så är nog trots allt någon form av rostskydd att rekommendera i vårt klimat, även om man "bara" kör under sommarperioden.Det behöver kanske inte vara någon "svart smet". Finns ju andra alternativ som borde kunna tilltala. Vad med hetvax ? Lägger sig som en skyddande hinna men ganska transparent. Ett alternativ ? Linolja är väl också något gammalt beprövat "naturmedel" som har viss skyddande effekt och kan dessutom penslas på "manuellt" där man vill ha det. Vad tror ni ?
January 20, 201213 yr comment_111292 Dessutom ihopsvetsad av galvad plåt!Magnus WidellÄr nyare Mustanger tillverkad av galvad plåt menar du?Mvh/Ronis
January 20, 201213 yr comment_111304 Beställde rostskydds behandling och lackkonservering idag till min bil.Jag anlitade swerust och Diamondbrite det kändes tryggt
January 20, 201213 yr comment_111317 Komplett skydd såg ingen annan väg. Då vi har så mycket grus, salt och annat som ligger kvar på våra vägar efter vintern. Det tar cirka en till två månader innan salt och annan skit har spolats bort.MVHJanne
January 22, 201213 yr comment_111395 Är nyare Mustanger tillverkad av galvad plåt menar du?Mvh/RonisJapp, 2005 och framåt i alla fall. Kan inte svara på hur det är med 99-04.Magnus Widell
January 22, 201213 yr comment_111400 Behövs knappast rostskyddas. Så här ser en 00:a ut under som står på verkstaden
January 24, 201213 yr comment_111422 Japp, 2005 och framåt i alla fall. Kan inte svara på hur det är med 99-04.Magnus WidellDet var en intressant information. Fick du reda på det i USA?
January 28, 201213 yr comment_111518 Hej Har surfat runt för att hitta om det var galvad plåt i Mustangen.Det enda som står i deras produktbeskrivning Aluminium huv och kaross stålplåt.Inte ett ord om galvat skydd på bilen. Hade man haft det så tror jag att man gjort reklam om det.MVHJanne H
January 28, 201213 yr comment_111523 Hej,I stort sett alla bilar som produceras i västvärlden har större delen av karosserna pressade av galvad plåt. Det ger ett grundskydd så att inte de genomrostar på ett par år som bilarna gjorde på 70-talet. Bra exempel är hundkojan och Skoda Rapid som levererades med rostbubblor redan i bilhallen. Eller varför inte alla Japanare innan de lärde sig att man måste göra något för att bilen inte skulle vara bortrostad på 3-4 år. Man gör inte reklam för en galvad kaross idag det gjorde Audi på 80-talet. Ska man vara fräck idag gör man reklam om man har råd att utveckla aluminiumkaross eller som en del i kolfiber.
January 28, 201213 yr comment_111538 Hej.Det verkar inte vara mycket galv, med bara 5 års garanti.Det klarade även en från Opel på 70 talet. Har haft en själv, helt rostfri i 10 år sen kom det.Janne H
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.