Pernolf cmc 558 December 18, 2011 Report December 18, 2011 ska man köpa hela skärmen eller funkar det bra med att byta bara skärmkanterna.Eventuellt lämnar jag in den hos en plåtslagare för byte.Det är bara lite rost vad jag kan se. Citera
Lasse cmc625 December 19, 2011 Report December 19, 2011 Kan du hitta enbart skärmkanter och skärmarna i övrigt är ok så är det att föredra. Men hur ser innerskärmarna ut?Vet att någon i Dalarna förr i tiden knackade till skärmkanter till Mustang, Lången kanske? Det var också vanligt attsätta på Amazonens skärmkanter, inte rätt profiler men ett sätt.Jag har dock ännu inte sett några reproskärmar som passar eller känns rätt och de krävermånga timmar att få dem att passa och knacka om.Hittar du ett par NOS skärmar tror jag det blir bäst och kanske billigast. Lycka till! Citera
CMC-49 December 19, 2011 Report December 19, 2011 Finns nog inte hela skärmkanten att köpa .så man får köpa hela skins och kapa ur skärmkanten, funkar mycket bra.. Citera
fast66 December 20, 2011 Report December 20, 2011 Fanns en snubbe i Leksand som gjorde skärmkanter - kan ha hetat/kallats "Lången"...vet inte om han finns kvar - någon medlem från Dalarna som vet? Citera
John December 20, 2011 Report December 20, 2011 Anders LångLeksands Bilplåt0247 212 40Vet inte om han tillverkar skärmkanter fortfarande,men dom som jag köpt av honom har passat bättre än vad "orginal" skärmar har gjort.Kan verkligen rekomenderas.// John Citera
Recommended Posts