Jump to content

Omstart som medlem


Recommended Posts

Hej.

Har precis reggat mig på forumet och har direkt en fråga. Jag hittar inget ställe att skriva in medlemsnumret på (2889).

Hursomhelst så har jag ägt min Musse, Mach 1 -69 351 W, sedan -75. bilen är nästan helt original och stämmer med ID plåten. Den blev importerad 1973 och har haft 3 ägare före mig i Sverige.

Bilen har stått avreggad sedan 1982!, synd och skam, och nästan hela tiden i ett varmgarage så den är i rätt bra skick. Går att starta och köra och så men allt gummi etc är torkat så det läcker lite här och där.

Under många år var det inte ens på tapeten att göra en renovering igen, den första gjordes -77. Under dom sista 5 åren har jag svettats med beslutet att antingen sälja bilen eller så sätter jag igång igen. Efter inspiration på Elmia, där jag träffade ett gäng snubbar i klubben, bl a CMC nr 1 Tord Jönsson, och besök på klubbträffen på Bromma i juni där jag snackade en hel del med Johan Holmqvist som har den fina T5:an, började jag måla upp bilder i huvet på min Musse som renoverad! MEN, drömma är en sak, att ta på sig ett projekt med en totalrening är en annan sak.

Jag började med att kolla alternativet att lämna bort bilen och få tillbaka den färdig. Kom i kontakt Christer Brogren som har Urbans Garage. Dom erbjöd sig att plocka ner bilen i partiklar, blästra, laga lite plåt, spackla & slipa, lacka karossen in o utvändigt med dörrar etc separat. Sedan laga/byta ut inredning, gummilister, stötfångare och annat för tutti 160 - 190 000 kr. I det ingick plåt- o kromdelar för ca 7000 USD. Det lät i o f s inte fel men kändes fel ändå. Då är det inte längre min bil, jag kan lika gärna sälja "as is" och köpa en färdigrenoverad på studs.

Därefter har jag pratat med samma snubbe, LGH AB Lennart Björkamn, som fixat Johans T5a och det smakar rätt. Han tar han om en rensad kaross och gör allt så att jag får tillbaks en färdiglackad kaross med separatlackade delar för ca 60 000 kr.

HÄR STÅR JAG NU! Beslutsångesten är över (tror jag) och jag har precis börjat röja garaget så att det blir ett garage igen. Inom kort tar jag hem Mussen och då har jag nått "point of no return"!!

Jag har redan ett antal frågor men jag spar dom några dar, helgen är lång.

Hälsar nygamla medlemmen (1997) christer

post-6603-144839171763_thumb.jpg

post-6603-144839172058_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Förstår din beslutsångest.

Ett råd jag själv har svårt att följa är "Lägg inga emotionella på en hög med plåt! För eller senare slutar det iallfall på skroten."

Men som sagt har själv svårt följa det rådet! :)

Ditt objekt är nog en dröm i de flestas ögon...Lätt garage objekt!!!

Ett gott tecken är att du verkar veta att drömma är en sak och köra igång renovering en helt annan.

Vad det kostar är en sak man får titta bort ifrån.

En hobby kostar alltid och har du tänkt behålla bilen så skit i kostnaderna...Ha kul istället för våndas över en hög kvitton.

Återigen ett talesätt jag kör med "Visst det svider när man betalar men pengarna glömmer man. Kvar har man något att njuta över"

Lycka till!

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Har precis reggat mig på forumet och har direkt en fråga. Jag hittar inget ställe att skriva in medlemsnumret på (2889).

Denna sida svarar på din fråga :)

http://www.mustangclubsweden.org/showthread.php/15441-Fr%C3%A5gor-och-Svar-Gr%C3%B6nt-Anv%C3%A4ndarnamn

Din epost är lika här på forumet som i systemet, jag kollade.

Om ditt medlemskap är markerat som betalt den 1 Januari kl 01:00 kommer ditt CMC nummer bland annat fyllas i automatiskt.

Om inte görs det en kontroll varje natt runt 01.

Mvh

Daniel

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...