Jump to content

Dodge Charger


H.Jensen

Recommended Posts

Här är ännu en Dodge Charger (440Magnum) RT/SE -69 under renovering. Det är min kompis Tony Eriksson som totalrenoverar denna.

Inte färdig än men i mitt tycke lika fint som tidigare länkad renovering.

Verkligen detaljerat ner till minsta kritstreck.

http://bobfist.com/ Klicka enter > Gallery > Charger.

/Tommy.

Link to comment
Share on other sites

Hyfsat objekt i grunden, absolut.

Flesta "svåra" detaljerna finns kvar på bilen, så bilen blir fin.

Tyvärr är dom oftast rostigare i karossen än man tror, så man får söka tröst i att hitta en så komplett bil som möjligt.

Men fin modell är det. RT/SE med 375 Hp i original, riktigt hyfsad väghållning i original också. (för att vara 60-tals USA-bil):cool:

Det var en tid man kunde köpa dessa för 40-50k. Suck...

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Min kompis Olov besiktade denna skapelse för ett par år sen, för en garageförsäkring.

Jag fick följa med, så jag har sett denna bil i verkligheten, Det är en TOK-renovering!

Ni kan inte ana vilken tid och energi denna kille lagt ner på sin bil. Men han blev

skitförbannad när vi tog i bilen. Vi ville ju bara titta lite närmare på dom lister som han

riktat och putsat så noggrant. Nåja, ett enormt arbete är det i alla fall. Och det vore

kul att se denna bil i verkligheten nu när den kanske är klar. Jag vet inte, men killen

verkar ha förlorat intresset en smula. Besöker hans hemsida ibland, men det verkar

inte som om han kommer till ett slut med renoveringen. Jag hoppas bara att han läser

detta och kan kommentera mina farhågor!

Hälsningar till dej, Ögonbrynolf!

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Han kanske inte vill att renoveringen ska ta slut....

Nja, han har ju familj och tänka på också.;) Och flera nya objekt stod i garaget.

Ni har väl läst HELA historien från början. De är verkligen kul att läsa.:D

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Hursomhelst är det synd att en sådan fin bil inte får åka runt på vägarna, en bil som hela tiden står i garaget är en bil på fel ställe.

Håller fullständigt med om det! Och det är en fantastiskt fin bil! Även om jag gillar Mustanger mer!:D

Hoppas att han får läsa detta. Jag ska skicka ett e-post till en av hans vänner. Han har inte sin egen

e-post i sin profil.

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...