PeterF January 3, 2012 Report January 3, 2012 Har idag installerat en ny tankarmatur i min fuelcell! Allt funkar fast mätaren visar fullt när tanken är tom och tvärtom.nån som vet hur jag löser det? Går det att fasvända mätaren?/Peter Citera
mnilsson January 5, 2012 Report January 5, 2012 Är armaturen avsedd att kunna monteras i olika lägen eller har du vänt den upp-och ner? Om det förra är fallet borde man kunna ansluta på två olika sätt. Annars får du vända på armaturen så att armen rör sig åt rätt håll.//Mats Citera
PeterF January 5, 2012 Author Report January 5, 2012 Är armaturen avsedd att kunna monteras i olika lägen eller har du vänt den upp-och ner? Om det förra är fallet borde man kunna ansluta på två olika sätt. Annars får du vända på armaturen så att armen rör sig åt rätt håll.//MatsTjena! Det går bara att sätta givaren på ett sätt! Ner i hålet och skruva dit den, en lodrät rak metallaxel och på den åker det ett flöte upp el ner beroende på bränslemängd! Har testat att vända på kopplingarna på givaren utan resultat. /Peter Citera
JanneJ January 5, 2012 Report January 5, 2012 Instrumentet är konstruerat för att ha en givare där resistansen är 0 ohm i ena läget ( tomt/fullt) och några hundra ohm i andra läget. Har du en givare i tanken som är tvärt om blir det fel. Det finns inget enkelt sätt att rätta till det, typ ett motstånd eller så.Grejorna matchar helt enkelt inte.Montera en separat mätare till tanken kan vara en lösning. Citera
Per Berglund January 5, 2012 Report January 5, 2012 Varför inte sätta dit en riktig tank istället? En fuelcell håller ju bara några år och grymt lite sås i.Eller planer på så seriös racing?? Citera
PeterF January 5, 2012 Author Report January 5, 2012 Instrumentet är konstruerat för att ha en givare där resistansen är 0 ohm i ena läget ( tomt/fullt) och några hundra ohm i andra läget. Har du en givare i tanken som är tvärt om blir det fel. Det finns inget enkelt sätt att rätta till det, typ ett motstånd eller så.Grejorna matchar helt enkelt inte.Montera en separat mätare till tanken kan vara en lösning.Misstänkte att det va på det viset! Armaturen mäter emellan 0 till 200 ohm, fast uppenbarligen åt fel håll. får leva med att fullt på tankmätaren blir tomt och tvärtom. Får be polaren tillverka en kopia på instrumenttavlan fast byta plats på E och F, det är inget större problem egentligen.Det som jag funderar på är vad som händer om man friställer mätaren i instrumenthuset och kopplar givare direkt på den, då blir det ju som en eftermarknadsmätare? Citera
PeterF January 5, 2012 Author Report January 5, 2012 Varför inte sätta dit en riktig tank istället? En fuelcell håller ju bara några år och grymt lite sås i.Eller planer på så seriös racing?? Jo jag vet Per... Har en 50liters cell så mängden är ok... däremot är bilen moddad en del så att få i en orgtank just nu finns inte på kartan. Alldeles för mkt annat att göra först.Bilens framtid var ju tänkt av en tidigare ägare till enbart Race! inspirationen var Erland Cox Blåa Mustang.. det är ju även Erland som gjort all maskinberarbetning i motorn till bilen. Citera
Per Berglund January 6, 2012 Report January 6, 2012 Jo jag vet Per... Har en 50liters cell så mängden är ok... däremot är bilen moddad en del så att få i en orgtank just nu finns inte på kartan. Alldeles för mkt annat att göra först.Bilens framtid var ju tänkt av en tidigare ägare till enbart Race! inspirationen var Erland Cox Blåa Mustang.. det är ju även Erland som gjort all maskinberarbetning i motorn till bilen.Okej! Ja man måste ju jobba med det man har.Kan du inte bara byta givaren i tanken då?Det finns ju givare som går åt andra hålletTexhttp://www.summitracing.com/search/Brand/Jaz/Part-Type/Gauge-Sending-Units/?Ns=Rank|Asc Citera
PeterF January 6, 2012 Author Report January 6, 2012 Okej! Ja man måste ju jobba med det man har.Kan du inte bara byta givaren i tanken då?Det finns ju givare som går åt andra hålletTexhttp://www.summitracing.com/search/Brand/Jaz/Part-Type/Gauge-Sending-Units/?Ns=Rank|AscÄr en sån jag har 0 ohm tom tank dvs att mätaren fjångar i topp som då visar full tank. Citera
Per Berglund January 6, 2012 Report January 6, 2012 Så kanske denna funkar?http://www.summitracing.com/parts/JZP-378-070-03/[TABLE=class: overvw][TR][TD=class: overvw-labels]Brand[/TD][TD=class: overvw-midmargin][/TD][TD=class: overvw-data]Jaz[/TD][/TR][TR][TD=class: overvw-labels]Manufacturer's Part Number[/TD][TD=class: overvw-midmargin][/TD][TD=class: overvw-data]378-070-03[/TD][/TR][TR][TD=class: overvw-labels]Part Type[/TD][TD=class: overvw-midmargin][/TD][TD=class: overvw-data]Gauge Sending Units[/TD][/TR][TR][TD=class: overvw-labels]Product Line[/TD][TD=class: overvw-midmargin][/TD][TD=class: overvw-data]Jaz Products Fuel Level Sending Units[/TD][/TR][TR][TD=class: overvw-labels]Summit Racing Part Number[/TD][TD=class: overvw-midmargin][/TD][TD=class: overvw-data]JZP-378-070-03[/TD][/TR][TR][TD=class: overvw-labels]UPC[/TD][TD=class: overvw-midmargin][/TD][TD=class: overvw-data]000378070032[/TD][/TR][TR][TD=class: overvw-labels][/TD][TD=class: overvw-midmargin][/TD][TD=class: overvw-data] [/TD][/TR][TR][TD=class: overvw-labels]Sending Unit[/TD][TD=class: overvw-midmargin][/TD][TD=class: overvw-data]Electrical[/TD][/TR][TR][TD=class: overvw-labels]Sender Ohm Range[/TD][TD=class: overvw-midmargin][/TD][TD=class: overvw-data]70 ohms empty, 10 ohms full[/TD][/TR][TR][TD=class: overvw-labels]Thread Adapter Fittings Included[/TD][TD=class: overvw-midmargin][/TD][TD=class: overvw-data]No[/TD][/TR][TR][TD=class: overvw-labels]Quantity[/TD][TD=class: overvw-midmargin][/TD][TD=class: overvw-data]Sold individually.[/TD][/TR][TR][TD=class: overvw-labels]Notes[/TD][TD=class: overvw-midmargin][/TD][TD=class: overvw-data]Measures 8.50 in. long.[/TD][/TR][/TABLE] Citera
PeterF January 6, 2012 Author Report January 6, 2012 Så kanske denna funkar?http://www.summitracing.com/parts/JZP-378-070-03/[TABLE=class: overvw][TR][TD=class: overvw-labels]Brand[/TD][TD=class: overvw-midmargin][/TD][TD=class: overvw-data]Jaz[/TD][/TR][TR][TD=class: overvw-labels]Manufacturer's Part Number[/TD][TD=class: overvw-midmargin][/TD][TD=class: overvw-data]378-070-03[/TD][/TR][TR][TD=class: overvw-labels]Part Type[/TD][TD=class: overvw-midmargin][/TD][TD=class: overvw-data]Gauge Sending Units[/TD][/TR][TR][TD=class: overvw-labels]Product Line[/TD][TD=class: overvw-midmargin][/TD][TD=class: overvw-data]Jaz Products Fuel Level Sending Units[/TD][/TR][TR][TD=class: overvw-labels]Summit Racing Part Number[/TD][TD=class: overvw-midmargin][/TD][TD=class: overvw-data]JZP-378-070-03[/TD][/TR][TR][TD=class: overvw-labels]UPC[/TD][TD=class: overvw-midmargin][/TD][TD=class: overvw-data]000378070032[/TD][/TR][TR][TD=class: overvw-labels][/TD][TD=class: overvw-midmargin][/TD][TD=class: overvw-data][/TD][/TR][TR][TD=class: overvw-labels]Sending Unit[/TD][TD=class: overvw-midmargin][/TD][TD=class: overvw-data]Electrical[/TD][/TR][TR][TD=class: overvw-labels]Sender Ohm Range[/TD][TD=class: overvw-midmargin][/TD][TD=class: overvw-data]70 ohms empty, 10 ohms full[/TD][/TR][TR][TD=class: overvw-labels]Thread Adapter Fittings Included[/TD][TD=class: overvw-midmargin][/TD][TD=class: overvw-data]No[/TD][/TR][TR][TD=class: overvw-labels]Quantity[/TD][TD=class: overvw-midmargin][/TD][TD=class: overvw-data]Sold individually.[/TD][/TR][TR][TD=class: overvw-labels]Notes[/TD][TD=class: overvw-midmargin][/TD][TD=class: overvw-data]Measures 8.50 in. long.[/TD][/TR][/TABLE]Nu snackar vi Tackar Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.