PeterF January 6, 2012 Report January 6, 2012 Sitter på min Mustang HT -69WCZ-V1 8HC2.79-8 930Amvh Peter Citera
JohnRB January 6, 2012 Report January 6, 2012 WCZ-V1= 67-70 Mustang og 67-68 Cougar. 8HC = Trolig 3 vecka i Augusti 1968.2.79-8 = Utveksling og 8".930 = 67 to 69 Mustang 8 inchSe http://www.kevinstang.com/Ninecase.htmMvhJohnB Citera
mhdin January 6, 2012 Report January 6, 2012 http://www.mustangtek.com/differential/Differential.htm Citera
PeterF January 6, 2012 Author Report January 6, 2012 Då är det dags att byta utväxling! nån som kan tipsa om vad jag bör ha? 3.00, 3.50? och kan man hitta beggat?/Peter Citera
JanneJ January 7, 2012 Report January 7, 2012 Då är det dags att byta utväxling! nån som kan tipsa om vad jag bör ha? 3.00, 3.50? och kan man hitta beggat?/PeterJag har åkt med både 3.00 och 3.50.För mig var landsvägsegenskaperna viktiga, 3.50 utväxlingen gjorde att motorn varvade 3000 rpm vid 100 km/h. Med 3.00 ligger motorvarvet betydligt lägre, ca 2300 rpm vid 100 km/h. Jag offrade lite accerelation för att få behagligare ljudnivå och mindre bränsleförbrukning.Den dagen jag stoppar i en växellåda som inte är 1-1 på högsta växeln åker 3.50 tillbaka igen.Hur du tänker använda din bil styr vilken utväxling som passar dig. Citera
mhdin January 7, 2012 Report January 7, 2012 Jag har 3,70 utväxling det känns bra på min, skulle inte gjort ont o. ha en 5:e växel vid långkörning.Vanligt är väl annars 3,50 du kan räkna ut vad du får för varv innan du byter. Citera
PeterF January 7, 2012 Author Report January 7, 2012 Är det bara krondrevet och pinjongen man byter? finns massor på ebay? Citera
JanneJ January 7, 2012 Report January 7, 2012 Jag köpte en komplett klump av en forummedlem för 2K, bytet tar en timme, sen ä' de bare å åk! Citera
PeterF January 7, 2012 Author Report January 7, 2012 Jag köpte en komplett klump av en forummedlem för 2K, bytet tar en timme, sen ä' de bare å åk!Låter ju gött =) Men om inte komplett klump finns att få tag i? är det då bara Krondrev och pinjongen man byter? Citera
JanneJ January 7, 2012 Report January 7, 2012 Låter ju gött =) Men om inte komplett klump finns att få tag i? är det då bara Krondrev och pinjongen man byter?Ja, men det är mycket krångligare, preload och annat jox ska justeras. Hittar du en komplett klump är det myyycket lättare. Citera
JanneJ January 7, 2012 Report January 7, 2012 Här hittade jag en annons med ford 8" axel, typ okänd http://www.blocket.se/sodermanland/Ford_Fairlane_37250445.htm?ca=16&w=3 Citera
PeterF January 7, 2012 Author Report January 7, 2012 Här hittade jag en annons med ford 8" axel, typ okänd http://www.blocket.se/sodermanland/Ford_Fairlane_37250445.htm?ca=16&w=3Tackar.... Skickade ett mail med frågor till snubben Citera
ThomasFB January 15, 2012 Report January 15, 2012 Det här beror på växellåda och däckdiameter du kommer att ha. Citera
PeterF January 24, 2012 Author Report January 24, 2012 ev fått tag i en klump med utv 4:11..... blir det för bra kanske? Citera
angry_buddha January 31, 2012 Report January 31, 2012 Du kommer ju blir startsnabb som faen med 4:11, fränt vid rödljusen eller strippen, men inte lika kul för soppakontot. :-/ Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.