Jump to content

Hoppas på att snart äga en egen...


Ronis

Recommended Posts

Hej!

Lasse heter jag och bor i Katrineholm. Ända sen barnsben har jag velat ha en Mustang, och har nu kommit till det läget i livet då drömmen kan bli verklighet. Har letat bil i snart två år, varav aktivt i drygt ett år. Till sommaren tänkte jag dock ha en "Ford på min gård":D Planen är även att åka upp till Arjeplog och delta i träffen i sommar. Ska bli spännande att se hur det ser ut där uppe på sommaren - har bara sett landskapet i vinterskrud i samband med jobbresor.

En liten reflektion från en nykomling: Klubben har aldrig funderat på att byta namn till "Mustang Club Sweden"? Tycker ordet "Classic" är lite missvisande i en klubb som även välkomnar nyare Mustanger.

Nu ska jag inte komma här och kritisera och klaga och hoppas verkligen inte jag trampat någon på tårna. Tycker det är toppen med en klubb som denna, och ser verkligen fram mot att lära känna er.

Mvh/ Ronis

*Edit* Såg (och kom på) att jag redan presenterat mig här. Bättre en gång för mycket kanske...

Link to comment
Share on other sites

Jag börjar visst med att bli missforstådd...

Klubben passar mig och mitt intresse toppenbra, men jag

tycker namnet inte ger klubben rättvisa. Det är som jag

tidigare skrev, bara en reflektion från en nybliven klubbmedlem.

Mvh/ Ronis

Link to comment
Share on other sites

Hej och välkommen (igen :) )

Jag förstår dig så väl så!

Namnbyte har varit uppe på tapeten iaf en gång på ett årsmöte (vill jag minnas).

Det beslutades då att vi inte skulle byta namn.

Jag tänker så här, och kan då godta att namnet är som det är idag.

Modellen Mustang är klassisk, alltså kan klubben heta Classic Mustang då modellen i sig är klassisk.

Och även en ny mustang är då alltså klassisk då den är en mustang.

Jag skulle däremot inte skrika om vi skippade classic.

// D

Link to comment
Share on other sites

...Jag tänker så här, och kan då godta att namnet är som det är idag.

Modellen Mustang är klassisk, alltså kan klubben heta Classic Mustang då modellen i sig är klassisk.

Och även en ny mustang är då alltså klassisk då den är en mustang.

Har också tänkt i dom banorna. Namnet är ju inte det viktigaste, utan det är ju att man

får möjligheten att utbyta erfarenheter och träffa trevliga människor med samma intresse ;)

mvh/ Lasse

Link to comment
Share on other sites

Hej och välkommen (igen :) )

Jag förstår dig så väl så!

Namnbyte har varit uppe på tapeten iaf en gång på ett årsmöte (vill jag minnas).

Det beslutades då att vi inte skulle byta namn.

Jag tänker så här, och kan då godta att namnet är som det är idag.

Modellen Mustang är klassisk, alltså kan klubben heta Classic Mustang då modellen i sig är klassisk.

Och även en ny mustang är då alltså klassisk då den är en mustang.

Jag skulle däremot inte skrika om vi skippade classic.

// D

Du har så rätt Danne! Vi diskuterade detta på årsmötet för två år sedan. Det var även upp

när vi skulle byta logga. Jag håller med er två, namnet gör inte rättvisa åt klubben. Och,

dessvärre har många nybilsägare inte gått med i klubben p.g.a. detta, eller värre, lämnat klubben.

Det är inte bra, och t.o.m. destruktivt för klubben. Vi kanske skulle göra ett nytt försök att

ändra namn igen? Vad säger du Danne?

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Håller med pools.....det är en av fler anledningar jag lämnat klubben från i med år....

"my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Jag har inte reflekterat så mycket över namnet,mustangen är ju klassisk:) Men nu när man läst inslagen så låter det i alla fall i mina öron som att d kanske vore logiskt att se över namnet. Främst då kanske för nya medlemmar.

Mvh olle

Link to comment
Share on other sites

Välkommen till klubben i alla fall!

Spelar inte mig så stor roll vad klubben heter utan jag är här för mitt intresse. Sen är det upp till alla avdelningar inom klubben att ha träffar/sammankomster som ger nöje till alla inblandade!

Snart är det vår!!

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...