Jump to content

inkoppling av ny stereo


H.Jensen

Recommended Posts

Jag har en annan modell av stereo, men du skrev att det gick att trycka en gång sen visar den mute.

Hade samma fenomen på min , visade sig vara dålig jord.:confused:

hur sjukt de än låter e de inte omöjligt. dålig kontakt mot jord kan ställa till de mycket.

Link to comment
Share on other sites

Ursäkta att jag inte har svarat innan, men jag blev så trött på radion att jag la ner det hela ett tag. Det brukar hjälpa när man kommer tillbaks med nya krafter och uppslag. jag stack ut och pimpelfiskade på isen istället med betydligt bättre resultat det blev både gädda och abborre. Du har helt rätt Mike 85 orange batteri och röd tändning det är jag som svamlar, har kopplat om dom där sladdarna så många gånger nu så jag vet snart inte vad jag håller på med. Men jag har provat på bägge hållen det funkar inte ändå. Provade din teori också mhdin, lät troligt med dålig jord så jag drog en sladd direkt från batteriet för att vara säker men det hjälpte inte det heller. Jag tänkte samma som dig Johnny A och har provat att hålla inne knappen en stund, men utan resultat. Det blir till att reklamera får se hur det går,jag får vänta på min kompis som också köpte samma radio, han ska prova den i veckan och se om den funkar. Vi är gäng som handlar tillsammans för att få ner fraktpriserna, så dom får leta kvittot. Jag återkommer med resultatet.

Link to comment
Share on other sites

Ursäkta att jag inte har svarat innan, men jag blev så trött på radion att jag la ner det hela ett tag. Det brukar hjälpa när man kommer tillbaks med nya krafter och uppslag. jag stack ut och pimpelfiskade på isen istället med betydligt bättre resultat det blev både gädda och abborre. Du har helt rätt Mike 85 orange batteri och röd tändning det är jag som svamlar, har kopplat om dom där sladdarna så många gånger nu så jag vet snart inte vad jag håller på med. Men jag har provat på bägge hållen det funkar inte ändå. Provade din teori också mhdin, lät troligt med dålig jord så jag drog en sladd direkt från batteriet för att vara säker men det hjälpte inte det heller. Jag tänkte samma som dig Johnny A och har provat att hålla inne knappen en stund, men utan resultat. Det blir till att reklamera får se hur det går,jag får vänta på min kompis som också köpte samma radio, han ska prova den i veckan och se om den funkar. Vi är gäng som handlar tillsammans för att få ner fraktpriserna, så dom får leta kvittot. Jag återkommer med resultatet.

Gratulerar till fisket :)

Ja då är nog stereon inte som den ska :( hoppas du får en ny!!

Link to comment
Share on other sites

Jag valde en modern stereo med USB-läsare och SD-kortläsare, och placerade den i handskfacket.

Originalradion sitter på sin plats. Den fungerar bara som strömbrytare för den i handskfacket.

Gissa om folk blir förvånade när jag vrider på originalradion och tar fram fjärren för att byta

radiokanal eller ändra musik från SD-kortet! Handskfacket är ju hela tiden stängt naturligtvis,

så stereon syns ju inte. "Va, har du fjärren till den gamla radion?" Självklart, ombyggd! :D;)

Så här ser det ut:

post-201-144839176108_thumb.jpg

post-201-144839176096_thumb.jpg

Ändrade %s av %s (%s)
Sammanskrivna ord!?? Slarvigt!
Link to comment
Share on other sites

Tack för det mike 85, ja det ska bli intressant och se vad dom svarar på andra sidan pölen. Blir det ingen ny radio så går det ju att sätta dit en en brytare av något slag. Det är ju en nödlösning men ändå. Snygg lösning pools helt klart godkänd!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Senaste nytt på radiofronten. Har lånat min kompis radio som är precis likadan och kopplat in den i min bil, funkar perfekt.

Så nu är det konstaterat att det är fel på min radio, har skickat mail till Mustangs unlimitet om reklamation men inte fått svar ännu.

Troligen blir det för dyrt att skicka fram och tillbaka, fundera på att höra med min lokala radioreperatör och få ett pris på att laga felet.

Återkommer.

mvh Henrik.

Link to comment
Share on other sites

Senaste nytt på radiofronten. Har lånat min kompis radio som är precis likadan och kopplat in den i min bil, funkar perfekt.

Så nu är det konstaterat att det är fel på min radio, har skickat mail till Mustangs unlimitet om reklamation men inte fått svar ännu.

Troligen blir det för dyrt att skicka fram och tillbaka, fundera på att höra med min lokala radioreperatör och få ett pris på att laga felet.

Återkommer.

mvh Henrik.[/quote

Skönt att du är säker på att de är fel iaf. Ja kolla med din lokala. Kan inte bli några större pengar.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jag vill inte va taskig, men det är förmodligen nåt mjukvarumässigt, alltså nåt fel

i programvaran i nån microprocessor, och då blir det nog svårt och dyrt för din

lokale radiofixare att fixa den radion. Så försök att få den reklamerad. Även om

det kan bli dyrt det också. Returfrakten får du nog betala.

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jo det är bättre att veta säkert att det är fel så kan man gå vidare därifrån.Jag tänkte ändå lämna den till radioreperatören här bara för att kolla, det är en gammal kompis. så kan han se om det är som du säger, i så fall får jag skicka den till staterna. Har fått svar från MU, fick bara en mailadress till tillverkaren. Inget märkvärdigt med det så brukar det ju vara, så nu har jag skickat ett mail till dom om problemet, får se när jag får svar därifrån.

ha en trevlig helg.

ps Kommer nog inte att svara här i helgen om nu någon ville något, har viktiga saker att göra i helgen (ska till Tyskland och handla brännvin och öl inför sommarens övningar)

Link to comment
Share on other sites

ps Kommer nog inte att svara här i helgen om nu någon ville något, har viktiga saker att göra i helgen (ska till Tyskland och handla brännvin och öl inför sommarens övningar)

Jag ville bara önska en trevlig resa, och om du vill tacka för svaret, så får du gärna skicka några liter!;)

Jag nöjer mej med fem, om det går bra?:lol:

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Hej pools

lite långt att skicka tycker jag (kan ju gå sönder det vore förfärligt)har faktiskt varit och fiskat i vindeln ett par gånger, fast inte där du bor utan i kraddsele.

Men om du har vägarna förbi här nere i Skåne så bjuder jag gärna på vad du vill ha och dricka, köpte tex. 30 flak öl och 18 liter whisky.

Nu var det inte det jag ville utan jag tänkte uppdatera radioföljetången, har fixat lite med mussen denna helgen också. Renskapad undertill tvättad och svetsat den lilla rost som fanns så nu ska den grundmålas kittas målas igen och dinitrolas. Till saken..... Skulle plocka ut min radio från intrumentpanelen för att få den kollad,

"slänger" in 1,97 meter lång Och 100 kg tung lekamen under intrumentpanelen (var ett helv... att komma ut igen) Ja jag vet att det är lätt att ta ut stolen men man tror ju att man smidig som en tiger tills man ligger där. Nå börjar pilla vid sladdarna som ska kopplas bort från högtalare och ström, döm om min förvåning när radion startar pillar lite till och radion går över till cd. Hmm tänkte jag det måste vara glapp någonstans så jag låter sladdarna sitta och kravlar mig ut igen, skruvar loss radion från panelen och tittar bak på radion. PÅ den tiden jag skuvade med radio i bilar (80 talet) kom sladdarna ut inifrån skalet men icke denna, det satt en kontakt med många stift något jag inte reflekterade vid montering. Så jag rörde kontakten upp och ner, jag fick fram dom flesta funktioner på dislayen samtidigt. Med detta konstaterande tog jag hem radion och smorde in stiften men Bosse bildoktorns kopparpasta med en knappnål.

Satte in radion i bilen igen och nu spelar den som den ska, med detta vill jag tacka för alla goda råd från er och hoppas att någon annan kan ha nytta av mina erfarenheter.

mvh Henrik.

Link to comment
Share on other sites

Hej Henrik!

Ja, Kraddsele ligger vid Vindelälven, precis som Vindeln. Men det är nästan

30 mil upp till Kraddsele från Vindeln.

Grattis till att du hittade felet på stereon. Det var ju en jäkla tur att du slapp

skicka den tillbaka till MU. Det är det som är risken med att köpa direkt från

USA. Är det fel på grejjerna får man stå för returfrakten själv, och då är

förtjänsten uppäten direkt.

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...