stickan ht-68 February 18, 2012 Report February 18, 2012 Hej, finns det något bra tips för att låsa motorhuven på Mustang -68. Som det är nu så är det ju i stort sätt bara att lätta påhuven och sen är det fritt fram. Hur ser era lösningar ut. Citera
pools February 18, 2012 Report February 18, 2012 Hej Stickan!Jag gjorde ett lås för huven, men tog bort det då jag aldrig lämnar bilen längre bortän att jag kan sen den. Jag använder ju inte bilen till att åka och handla, eller tilljobbet. Det tillåter ju inte försäkringen. Så varför behöva låsa huven? Är man påbilträff, står ju huven öppen för att publiken kan se hur fin den är under.Men vill du se bilder, eller t.o.m. köpa min lösning, så står jag gärna till tjänst. Mvh.P-O Citera
stickan ht-68 February 20, 2012 Author Report February 20, 2012 Hej Stickan!Jag gjorde ett lås för huven, men tog bort det då jag aldrig lämnar bilen längre bortän att jag kan sen den. Jag använder ju inte bilen till att åka och handla, eller tilljobbet. Det tillåter ju inte försäkringen. Så varför behöva låsa huven? Är man påbilträff, står ju huven öppen för att publiken kan se hur fin den är under.Men vill du se bilder, eller t.o.m. köpa min lösning, så står jag gärna till tjänst. Mvh.P-OHej. Visst jag är intresserad av din lösning, så mejal gärna över en bild till: stig.stickan.magnusson@gmail.comDu hade för något år sedan två stycken framsäten till en -68 Mustang, finns dom kvar ännu. I så fall så tar jag dom med mig på hemvägen efter Krajaträffen om dom är till salu.Hälsningar, stickan Citera
COCS February 20, 2012 Report February 20, 2012 Ett enkelt sätt att låsa huven på är att ta en tunnare vajer (plastklädd om så önskas), så drar man den genom ett lämpligt ställe under huven (kanske vid låset) och sedan när man fällt ner huven så tittar vajern ut under t.ex. stötfångaren och så sätter man ett hänglås där.Man kan mäta ut och prova med ett snöre innan man köper vajern (som finns på metervara).Men det är nog kanske så att den som vill in under din huv och vet hur man normalt sett öppnar en Mustang-huv, han kommer då kanske istället att bända och bryta tills huven istället blir förstörd, så det är nog klokast att inte ha ett lås. Citera
pools February 24, 2012 Report February 24, 2012 Hej. Visst jag är intresserad av din lösning, så mejal gärna över en bild till: stig.stickan.magnusson@gmail.comDu hade för något år sedan två stycken framsäten till en -68 Mustang, finns dom kvar ännu. I så fall så tar jag dom med mig på hemvägen efter Krajaträffen om dom är till salu.Hälsningar, stickanHej!Förlåt att jag inte svarat än, har haft fullt upp i garaget i veckan. Fixar och donar inför våren,som dock verkar dröja, det snöar i dag igen!!!:mad: Jag ska ta en bild i morron. Låset är dockinte monterat på bilen så det kommer att se lite konstigt ut. Men det funkar! Återkommer!Stolarna är sålda.Du är mycket välkommen till Arjeplog!Mvh.P-O Citera
pools February 24, 2012 Report February 24, 2012 (redigerad) Hej!Förlåt att jag inte svarat än, har haft fullt upp i garaget i veckan. Fixar och donar inför våren,som dock verkar dröja, det snöar i dag igen!!!:mad: Jag ska ta en bild i morron. Låset är dock intemonterat på bilen så det kommer att se lite konstigt ut. Men det funkar! Återkommer!Stolarna är sålda.Du är mycket välkommen till Arjeplog! Hoppas att du börjar "MSR" (midnight sun run) i Umeåpå lördag den 30:e. Det kommer att bli en upplevelse!Mvh.P-O Ändrade %s av %s (%s) Citera
stickan ht-68 February 25, 2012 Author Report February 25, 2012 Ett enkelt sätt att låsa huven på är att ta en tunnare vajer (plastklädd om så önskas), så drar man den genom ett lämpligt ställe under huven (kanske vid låset) och sedan när man fällt ner huven så tittar vajern ut under t.ex. stötfångaren och så sätter man ett hänglås där.Man kan mäta ut och prova med ett snöre innan man köper vajern (som finns på metervara).Men det är nog kanske så att den som vill in under din huv och vet hur man normalt sett öppnar en Mustang-huv, han kommer då kanske istället att bända och bryta tills huven istället blir förstörd, så det är nog klokast att inte ha ett lås.Hej, jo, jag har kört med samma variant men tycker att det ser lite "billigt" ut, men OK, det funkar ju i alla fall. Citera
pools February 28, 2012 Report February 28, 2012 (redigerad) Hej!Här kommer några bilder på mitt "huvlås". Det funkar så att när man vrider om nyckeln tilllåst läge så spärrar låset spaken som man öppnar huven med. Nu hittar jag inte nyckeln,så det funkar inte i alla fall. Jag tror jag köpte låset av Clas Ohlson.Mvh.P-O Ändrade %s av %s (%s) Citera
Recommended Posts