Stefan Johansson February 19, 2012 Report February 19, 2012 Kommit en bit på vägen nu, väntar in motor från staterna som kommer om 2 veckor.http://www.youtube.com/watch?v=inul24g8QFE Citera
mhdin February 19, 2012 Report February 19, 2012 Ser mycket bra ut Stefan.Var själv uppe garageragga lite idag, snart är det vår. Citera
MathiasW February 20, 2012 Report February 20, 2012 Trevligt! Skall hålla utkik efter bilen när våren börjar komma Citera
NackaBosse February 20, 2012 Report February 20, 2012 Jag beundrar er grabbar, som har tid, ork och kunskap att mecka själva. Grymt snygg 69:a fastback.Såg lite tomt ut under motorhuven:)Vad är det för nåt jag såg till vänster? Liknar någon form av databox. Citera
Stefan Johansson February 20, 2012 Author Report February 20, 2012 Tack för alla kommentarer, jag ska försöka filma med riktiga kameran någon dag så det blir trevligare format. Första försöket att lägga upp nått på Youtube, man är ingen höjdare på redigering så det kompenserar jag med tuff musik Det till vänster är startrelät och under det ett stort 70A relä som hör till Painless Wiring-härvan. Motor blir en 408W som kommer i delar inom 2 veckor, lååång tid när man väntar!! Citera
Stefan Johansson March 6, 2012 Author Report March 6, 2012 Motorn delvis ihopsatt nu, behöver beställa adjustable guide plates och stötstänger... Citera
Stefan Johansson March 7, 2012 Author Report March 7, 2012 Och så en provmontering av fälgar på lunchen, snart sommar!! Citera
NackaBosse March 7, 2012 Report March 7, 2012 Tänkte också att hjulen på första videon kunde du ju inte ha, men jag var finkänslig nog att inte påpeka det.För att tala klarspråk: Skitsnyggt!!! Citera
Stefan Johansson March 7, 2012 Author Report March 7, 2012 Tack!Jag var mycket skeptisk när jag fick hem däcken, stora som traktordäck men dom gick in fint i hjulhusen Citera
PAL March 7, 2012 Report March 7, 2012 Snyggt! Väl använd lunch :-) Vad har du klämt dit för dimensioner? Citera
b-ckis cmc2368 March 7, 2012 Report March 7, 2012 riktigt snygg bil!!!!! snyggt med mickey thompson däcken:) vart köpte du dom? hur mycket kostade motorn och var köpte du den? Citera
Stefan Johansson March 7, 2012 Author Report March 7, 2012 Dimensionerna är 275x60x15 bak, lite väl utfyllt hjulhus och utstick. Kommer säkert kasta mycket grus på skärmarna men det ser så bra ut så jag tänker köra på det och se vad som händer. Har fått lite rekommendationer att försöka få tag i smalare däck men jag "gillart" Däcken och motor kommer via container, USA. Bra priser där borta om man kan få hem dom via container, att flyga hem dom är nog kostsamt. Citera
mhdin March 8, 2012 Report March 8, 2012 Mickey Thompson kan man få hem via ett antal svenska försäljare också t.ex. Persåker eller Dalhems. Citera
Stefan Johansson March 8, 2012 Author Report March 8, 2012 Stämmer bra, min mening var mest att man inte beställer själv via exempelvis flygfrakt, då är det bättre/billigare att handla lokalt. Citera
Olsson026 CMC 2270 March 10, 2012 Report March 10, 2012 Hej. Undrar hur breda fälgar du har på däcken i bak..Ser bra ut med MYCKET gummi. Citera
bulan March 10, 2012 Report March 10, 2012 Snyggt Stefan, och härligt att du inte lyssnade på "cykeldäcks-förespråkaren" Om du gillar brett bak (och då menar inte på damerna) men tycker att det sticker ut för mycket utanför skärmkanten kan du ju alltid sälja fälgarna efter säsongen och köpa andra med större backspace. Du behöver i så fall runt 5 tum backspace (15x8 fälgar) bak för att få in dom ordentligt. Skulle tro att du nu har ca. 3.75-4.00. Citera
Stefan Johansson March 11, 2012 Author Report March 11, 2012 Alla fälgar är 8", är lite osäker på backspace. Jag får framfälgarna i veckan så det ska bli intressant att se om de får plats. Tror jag har 235/55-15 fram. Citera
Stefan Johansson April 7, 2012 Author Report April 7, 2012 Nu har det blivit ett par kvällar igen, fan vad kul det är Laddar upp lite bilder, väldigt nöjd med grenrören från FPA (USA), de sitter fint mot topparna/blocket och jag hoppas att de hamnar rätt under bilen också. Citera
Stefan Johansson April 8, 2012 Author Report April 8, 2012 Idag åkte "smälla" i, milstolpe i projektet Monterade även styrning och har även bekantat mig lite med framvagnen och justerat hjulvinklar lite grovt, måste lämna in den till nån firma för att göra finjusteringarna. Citera
mhdin April 9, 2012 Report April 9, 2012 Det är nu det roligaste börjar, ok näst roligaste.När blir det provkörning? Citera
Stefan Johansson April 9, 2012 Author Report April 9, 2012 Jag hoppas på att ev kunna starta upp om en vecka eller 2. Saknar flexplatta och plåten mellan motor/låda som Per B kommer skicka till mig Citera
MathiasW April 11, 2012 Report April 11, 2012 Åk gärna förbi karlsåby på filipstadsvägen, stanna innan fartguppet vid hund & kattshoppen å gasa lite så får jag höra Citera
Stefan Johansson April 30, 2012 Author Report April 30, 2012 Det tar sig som pyromanen sa http://www.youtube.com/watch?v=J1K-OfxzGLo&sns=em Citera
Recommended Posts