Per Berglund March 21, 2012 Report March 21, 2012 Tja nog för att 69-an är "all time best looking Mustang" så tycker jag inte den var så lyckad "Pro tourer"Visst grymt med jobb nedlagt men ser lite väl larvigt ut med det stora scoopet, fåniga VOLVO soljalusiet och Nippon pockemon vingen där bakHade varit snyggare om det var mer avskalad så de vackra kaross formerna lyftes framAtt man klämt dit ett gäng IKEA Goodrich däck gör känsla ännu mer billig.Pro Tourer för mig är att ha en modern "look" men bibehålla de klassiska formerna typ dettahttp://image.mustangandfords.com/f/miscellaneous/nasty-mustang-project/32527188/christiana-muscle-cars-69-sportsroof-nasty-build-drawing.jpg Citera
gustaf March 22, 2012 Report March 22, 2012 Nog kan man ha synpunkter på den, men oj vad inspirerande ! Citera
PAL March 22, 2012 Report March 22, 2012 Oj, oj. Får gå ner i garaget och skruva bort hönstrappan och vingen ser jag :-) Citera
gustaf March 22, 2012 Report March 22, 2012 Oj, oj. Får gå ner i garaget och skruva bort hönstrappan och vingen ser jag :-)Det tycker inte jag att du ska göra, " hönstrappan" ,vingen och scopet var ju en trendsättare utan dess senare like ! Det fanns väl knappast någon serieproducerad bil med dessa attribut före Mach 1 :an. I 25 år efter har de ju kopierats på nästan varenda bil i någon form. Men originalet var och är ju snyggast ! Mvh. Citera
Klingan75 March 22, 2012 Report March 22, 2012 Smaken är som baken när det gäller modifieringar men det går inte att klaga på lacken eller motorn. En -69 FB är förbannat snygg. Pro Touring för mig är en bil som går att svänga med. ThomasFB postade en bild någon gång på en Svart -65 FB med silvriga BBS split-fälgar vilket ser grymt bra ut.Annars skall en -69 FB se ut så här:http://www.zibe.com/for-sale/used-1969-shelby-trans_am_mustang-boss_302-scotts_valley-ca-3867866.html Citera
PAL March 22, 2012 Report March 22, 2012 Nja, är det inte väl mycket insyn genom bakrutan där Skämt å sido: klart rå! Citera
JanneJ March 22, 2012 Report March 22, 2012 Smaken är som baken när det gäller modifieringar men det går inte att klaga på lacken eller motorn. En -69 FB är förbannat snygg. Pro Touring för mig är en bil som går att svänga med. ThomasFB postade en bild någon gång på en Svart -65 FB med silvriga BBS split-fälgar vilket ser grymt bra ut.Annars skall en -69 FB se ut så här:http://www.zibe.com/for-sale/used-1969-shelby-trans_am_mustang-boss_302-scotts_valley-ca-3867866.htmlSå ska det se ut! Citera
Per Berglund March 22, 2012 Report March 22, 2012 Annars skall en -69 FB se ut så här:http://www.zibe.com/for-sale/used-1969-shelby-trans_am_mustang-boss_302-scotts_valley-ca-3867866.htmlMinus dekaler! Citera
mhdin March 22, 2012 Report March 22, 2012 Smaken är som baken när det gäller modifieringar men det går inte att klaga på lacken eller motorn. En -69 FB är förbannat snygg. Pro Touring för mig är en bil som går att svänga med. ThomasFB postade en bild någon gång på en Svart -65 FB med silvriga BBS split-fälgar vilket ser grymt bra ut.Annars skall en -69 FB se ut så här:http://www.zibe.com/for-sale/used-1969-shelby-trans_am_mustang-boss_302-scotts_valley-ca-3867866.htmlNu snackar vi. Citera
ThomasFB March 23, 2012 Report March 23, 2012 Smaken är som baken när det gäller modifieringar men det går inte att klaga på lacken eller motorn. En -69 FB är förbannat snygg. Pro Touring för mig är en bil som går att svänga med. ThomasFB postade en bild någon gång på en Svart -65 FB med silvriga BBS split-fälgar vilket ser grymt bra ut.En av dom finaste fälgar som någonsin kommit originalmonterade på en bil...Tänkte adaptera RC90 på min '65 FB. (om den nånsin blir klar).Har denna fälg under min 635 CSI.Med små ändringar under centrumkoppen kan man också köra "naket", med bultarna smakfullt synliga, vilket ändrar karaktär på fälgen. Byter ut BMW loggan mot en passande Musselogga, givetvis. Dessutom måste bultmönstret alterneras 120=>114.3mm. Är detta för mycket modern tuning för en 65 Fastback? Citera
JanneJ March 23, 2012 Report March 23, 2012 Är detta för mycket modern tuning för en 65 Fastback?Nej Jag har själv letat efter en uppsättning till min bil, ingen träff dock så nu blir det andra fälgar. Citera
ThomasFB March 23, 2012 Report March 23, 2012 Fördelen med RC90 är att den väger "näst intill ingenting". Gedigen BBS kvalitet dessutom. Jag har 8 st av denna modell, uppmätta i balanseringsmaskin, 2 gram var största obalans efter renovering (utan däck)....Hade äran att mäta ett set i samma maskin. (kina-replika för BMW), obalans: 15-30 gram. Jippii... Citera
Klingan75 March 23, 2012 Report March 23, 2012 ...Är detta för mycket modern tuning för en 65 Fastback?...NEJ! Bara svart och BBS-fäljarna och lagom låg/lutning framåt. Inget mer än så. Får folk att bli osäkra på vad som är gjort med motor och väghållning - inget man vågar bråka med på en krokig väg. Citera
Per Berglund March 23, 2012 Report March 23, 2012 (redigerad) Vi pratar 69 Pro Tourer så är detta en skönhet i min smak.Tyvärr Thomas dina fälgar är visar den totala skillnaden på smak. Skulle inte ta emot dom ens om jag fick de gratis! Dessa på "Anvil Mustangen" är däremot min dröm. http://www.youtube.com/watch?v=P6qO_CqQCfI Ändrade %s av %s (%s) Citera
mhdin March 23, 2012 Report March 23, 2012 Vi pratar 69 Pro Tourer så är detta en skönhet i min smak.Tyvärr Thomas dina fälgar är visar den totala skillnaden på smak. Skulle inte ta emot dom ens om jag fick de gratis! Dessa på "Anvil Mustangen" är däremot min dröm.Det där var vackert under huven oxå. Citera
ThomasFB March 24, 2012 Report March 24, 2012 Tyvärr Thomas dina fälgar är visar den totala skillnaden på smak. Skulle inte ta emot dom ens om jag fick de gratis! Har det något att göra med att det är original BMW? Vi fattighjon skulle inte ha råd att tacka nej till en uppsättning fälgar som kostar kring 10 000... - som begagnade.Men tur att alla är olika. Det är det som är grejen.Jag kan inte tänka mej att bygga om min Musse till att likna denna "anvil" (sv. 'städ'), om jag hade en modell '69.No way. Det får inte vara FÖR mycket fälg eller bling.Detta kan jag leva med, men det är just på gränsen till "fel" offset:NEJ! Bara svart och BBS-fäljarna och lagom låg/lutning framåt. Inget mer än så. Får folk att bli osäkra på vad som är gjort med motor och väghållning - inget man vågar bråka med på en krokig väg.Fördelen med just denna fälg är, att den har "rätt" offset, vilket gör att man kan "justera in" fälg+däck i hjulhuset så, att det sitter exakt rätt (enligt min mening, dvs). Hade man noll eller positiv offset, kan man inte få kombinationen tillräckligt diskret.Det blir lätt "för mycket hjul" på en 65:a, tycker jag. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.