stickan ht-68 Posted March 25, 2012 Report Share Posted March 25, 2012 jag köpte ett komplett framvagnskitt från Mustang Unlimited + att jag gjorde en Shelbysänkning. Eftersom jag har toppar och insug i aluminium samt batteriet i bagaget så lättade bilen betydligt i framvagnen så jag kapade mina 16 mm spiralfjädrar fram ett helt varv men det blev för mycket. Jag har longhedders och nu har jag bara ca 6-7 cm markfrigång så kollektorn tar i i vägbulorna. Tänkte göra en tillfällig lösning med Biltemats höjklossar i gummi (höjer ca 5 cm) eller en annan variant i metall ( höjer ca 8-9 cm), är det någon som har erfarenhet av den lösningen eller eventuellt en annan variant. Bilen blev i alla fall helt annorlunda nu på vägen, helt stabil,kan till och med släppa ratten i ca 130 km inte det minsta spårkänslig, helt lyckat med andra ord, förutom kapningen av spiralfjädern. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhdin Posted March 25, 2012 Report Share Posted March 25, 2012 Jag skulle byta ut fjädrarna, är inte så dyrt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanneJ Posted March 25, 2012 Report Share Posted March 25, 2012 Hansenracing har mellanlägg i gummi att montera ovanpå fjädern. Mellanlägget är 2 cm och kommer att höja bilen ca 4 cm då utväxlingen fjäder-länkarm är 2-1. Jag har dessa själv och det fungerar kanonbra.http://www.hansenkatalogen.se/sv-SE/Hansenracing/ProductDetails.aspx?articleNo=MRG1285&ReturnUrl=/sv-SE/Hansenracing/StartSida.aspx_H_/car/freetext/mrg1285 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stickan ht-68 Posted March 26, 2012 Author Report Share Posted March 26, 2012 Hansenracing har mellanlägg i gummi att montera ovanpå fjädern. Mellanlägget är 2 cm och kommer att höja bilen ca 4 cm då utväxlingen fjäder-länkarm är 2-1. Jag har dessa själv och det fungerar kanonbra.http://www.hansenkatalogen.se/sv-SE/Hansenracing/ProductDetails.aspx?articleNo=MRG1285&ReturnUrl=/sv-SE/Hansenracing/StartSida.aspx_H_/car/freetext/mrg1285Då bör det bli bra med tanke på att jag går upp från 14" till 15" fälgar med 70 i profil. Tack för tipset. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stickan ht-68 Posted April 12, 2012 Author Report Share Posted April 12, 2012 Liten mer fundering över framvagnen på -68:anJusteringen av Cambervinkeln är ju enkel, men jag tycker att låsningen av excenterbulten ser väl enkel ut (lätt att den ändrar sig) man kan visserligen lägga en punktsvets på excenterbulten för att hålla den i position men jag har läst någonstans att det finns ett kitt att köpa som ska hålla excenterbulten på plats, någon som känner till detta och vem som säljer det. Eller hur har ni övriga gjort för att få bukt med det problemet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjope45 Posted April 12, 2012 Report Share Posted April 12, 2012 Liten mer fundering över framvagnen på -68:anJusteringen av Cambervinkeln är ju enkel, men jag tycker att låsningen av excenterbulten ser väl enkel ut (lätt att den ändrar sig) man kan visserligen lägga en punktsvets på excenterbulten för att hålla den i position men jag har läst någonstans att det finns ett kitt att köpa som ska hålla excenterbulten på plats, någon som känner till detta och vem som säljer det. Eller hur har ni övriga gjort för att få bukt med det problemet.Jag har aldrig haft problem med att bulten "ändrat läge". Men nu kör jag ju inte så mycket bana heller....Vill man vara helsäker så har Summit en:http://www.summitracing.com/parts/GLS-LOC-2/?rtype=10/Björn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.