Jump to content

Försäkra min bil!


Recommended Posts

Har själv Länsföräkringar. En "vanlig" halvförs på min mustang och den kostar 750 kr i halvåret. En helförs är ju inte lönt, pga att de är en äldre bil. Men de ingår allt förutom maskin.

OCH då kör jag jorden runt med mussen, och till från jobbet med :)

Link to comment
Share on other sites

Jag stör mig på att man inte får åka och handla. Vad är så himla farligt med det? Vi som är rädda om bilarna vet ju hur vi ska parkera för att undvika dörruppslagen i den mån det går. Nu har ju jag ingen veteran men hade jag haft det hade jag åkt och handlat med den ändå. Jag bor så långt från affären att det är idioti att åka hem för att byta bil bara för att man behöver några liter mjölk.

Link to comment
Share on other sites

Var står det att man inte får åka och handla? Mig veterligt står det att man inte regelbundet får ta entusiastbilen till jobbet. Däremot får man ta dit den för att visa upp den för arbetskollegorna.

Det står bl. a. att varje körning skall vara förknippat med nöjesåkning. För mig är det ett rent nöje varje gång jag kör mussen, vare sig jag nu skall åka och handla eller göra något annat.

Link to comment
Share on other sites

Hej Åsa. Jag sitter snart med en nyligen inköpt Mustang ( 65:a Coupé). Lite nyfiken på din försäkringslösning. Specialförsäkringarna har lite väl många "om och men" för min smak.

Mvh/Mikael

Link to comment
Share on other sites

Hej Åsa. Jag sitter snart med en nyligen inköpt Mustang ( 65:a Coupé). Lite nyfiken på din försäkringslösning. Specialförsäkringarna har lite väl många "om och men" för min smak.

Mvh/Mikael

Hej!

Just nu har jag en tillsvidareförsäkring på Folksam för att låta en biskitningsman från klubben kolla på bilen för att avgöra om den passerar nålsögat för MHRF. MEN.. Jag har funderat och känner att dealen jag fick på Trygg Hansa känns bäst ändå. En komplett helförsäkring utan restriktioner som brandsläckare och att man knappt får köra den.

Åsa

Link to comment
Share on other sites

Jag är benägen att tycka lite lika.Fick faktiskt svar från TH,men de vill ha 3300 kr.... Nåväl,jag har några veckor på mig innan ägarbytet blir av så jag finner nog på råd. Tack för svar/Mikael

Link to comment
Share on other sites

Jag är benägen att tycka lite lika.Fick faktiskt svar från TH,men de vill ha 3300 kr.... Nåväl,jag har några veckor på mig innan ägarbytet blir av så jag finner nog på råd. Tack för svar/Mikael

Ja 3300 mot typ 500kr/år är en jäkla skillnad. Men har svårt att möta kraven så kanske det är värt att ta en "vanlig" helförsäkring. Jag tror jag fick lite minre på TH men det kanske har med mitt kön och ålder att göra. Jag vet inte.. Men Folksam ska ha typ 5000kr/år. Vansinne.

Link to comment
Share on other sites

Jag har fått några ännu sjukare förslag från andra bolag....anar att de prisar bort sig medvetet.De vill inte ha den här typen av objekt,vilket är lite korkat.

Mitt intryck är att det finns ett mellansegment hos oss bilentusiaster. En kategori som använder bilen måttligt under säsong för att sedan ställa undan den för vintern. Ett användande som borde vara väl så attraktivt även för just Specialförsäkringsbolagen... 500 kr med "hårda" restriktioner eller kanske ett alternativ kring 1000-1500 kr och med en högre självrisk...Well, vi får se.

PS Grattis till bilen förresten...även om jag har svårt för färgen på den ;-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...