Jump to content

Featured Replies

comment_113705

Har bytt motor i mussen, lätt trimmad 302:a, lite vassare kam, edelbrock insug, edelbrock 600 cfm förgasare.

Nu får jag inte lådan att växla.

Har tagit vakum från förgasaren, enligt vad man kan om man tittar på monterings film från edelbrock.

vakum ligger på ca 10 på tomgång, ca 17 vid 2000 varv.

tacksam för tips om vad det kan vara för fel..

Mvh Johan

  • Author
comment_113726

Tack för lite svar.

Börjar med Lars: Modulatorn, svår att justera? Hur går man tillväga?

John: Jag har inte tagit bort turbinen nått, skruvade bara bort flexplatan när jag lyfte ur gamla motorn. Så lådan hängde kvar i. Ska turbinen hamna fel då snurrade bara runt motorn med spärrskaft på vevaxeln när jag lossade skruvarna..? Nått lätt vis att kolla om olje pumpen har havererat?

mvh Johan

  • Author
comment_113727

Kan lägga till att den fungerar på backen, "ettan", "tvåan" men när man ska åka iväg på "driven" så växlar den inte upp till "tvåan" och "trean". Utan ettans vxl ligger i hela tiden.

Då borde väl olje pumpen vara ok?

Har även provat med vakum från insuget. Men ingen skillnad.

  • Author
comment_113732

ja har haft de funderingar jag oxå, har hållt på att grejat med kickdownen. Hade stag från holley förgasren tidigare, nu har byggt om till en vajer från edelbrocken. Vad jag har kollat så går den tillbaka på lådan iaf, det skulle vara om den har hakat upp sig "inne i" lådan?

När jag byggde om så fick man ju dra i kickdown staget ett antal gånger så kan kanske vara nått med det....?

Idé hur man kan kolla upp det?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...