Jump to content

Recommended Posts

Det är inte för inte som firmorna som byter rutor säger åt en att ta bort lister själv innan rutan bytes, sedan får man montera dit dom själ efter.

Mera motgångar.... Hade bilen stående på tomgång en bra stund för att få upp tempen å kolla växellåds nivån. Plötsligt lade bilen av å vill inte inte starta nå mer eller knappt gå runt överhuvudtaget. Upptäckte att kylaren var kall och allt annat var super hett!!!

Blir p skippa besiktningen i mörrö å leta efter fel. Vatten pump eller kass termostat.

Menar du svängningsdämparen, sitter med en stor bult i mitten, men den har du säkert hittat, sen måste man en avdragare som man kan bulta fast i hålen för remskivan , sätter du en avdragare utanpå drar du sönder dämparn.

Du behöver en flywheel puller.

Sök på dessa ord.

Den måste dras ut med special verkyg.

Gör man inte det så måste man köpa en ny svängdämdare.

Komi iåg om du bryter på utsidan så är svängdämparen = skrot.

  • 2 weeks later...

Ännu mera motgångar!!! Har skruvat ihop allt efter översyn å skulle göra en provstart innan besiktning imorgon, ja då är soppa pumpen sten död! Ringde runt till några bekanta och fick tag på en orenoverad holly pump som jag hållt på med i 3 timmar nu å allt funkar jätte bra ända tills jag sätter på täcklocket i botten på pumpen då blir den stum! Så än en gång får jag skjuta upp besiktningen!!!

  • 3 weeks later...

post-6642-144839616105_thumb.jpg

Var chaufför åt ett bal par idag som var riktigt nöjda med att åka mustang!!

Känns skönt i efterhand å veta att det går å köa till insläpp i 1,5 timme utan större problem, vart bara lite kinkig på tomgången efter å stått nästan en timme så fick ha foten på gasen hela tiden med lite lätt gas. Men lite mer förgasar justering så ordnar det nog upp sig det med!

  • 2 months later...
  • 4 years later...

4 år sedan motorn åkte ur för renovering, inte ett kort taget inte en enda anteckning vart alla grejer ska vara. Blir mycket google å kolla bilder på hur allt ska vara. Men nu är man inne på slut spurten för att den ska vara klar för inkörning 😁

9243612A-63E8-4537-85F7-A2FFAE4D0D26.jpeg

(redigerad)

Lättare än man tror sätta ihop det är inte så många delar men det kan bli rörigt! 🙂
Tips är att inte helt bygga klart utan enbart så du får igång maskin för inkörning och kör utan glykol.

Lämna aldrig en motor med öppningar fria som du har på bilden.....Rätt var det är så hoppar en mutter ner eller annat  ovetandes och inte kul med motorhaveri vid uppstart

Ändrade %s av %s (%s)
On 7/9/2020 at 11:19 PM, Per Berglund said:

Lättare än man tror sätta ihop det är inte så många delar men det kan bli rörigt! 🙂
Tips är att inte helt bygga klart utan enbart så du får igång maskin för inkörning och kör utan glykol.

Lämna aldrig en motor med öppningar fria som du har på bilden.....Rätt var det är så hoppar en mutter ner eller annat  ovetandes och inte kul med motorhaveri vid uppstart

Nej det var inte så komplicerat som jag hade räknat med att det skulle vara. Typ 5 olika kablar för hela motorn.  Men varför köra igång den utan glyckol? 

6 minuter sedan, fredrik.mickelsson said:

 Men varför köra igång den utan glyckol? 

Om det är nått problem och läckage så slipper du kladdet.
Dessutom i början innehåller motorn en del skräp, rost och packningsrester så när inkörningen är klar så spolar man ur motorn igen.
Sen på med nytt vatten och glykol.
Då vet man att allt är tipp topp

  • Thanks 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...