Snorre70 May 3, 2015 Report May 3, 2015 Det är inte för inte som firmorna som byter rutor säger åt en att ta bort lister själv innan rutan bytes, sedan får man montera dit dom själ efter. Citera
fredrik.mickelsson May 6, 2015 Author Report May 6, 2015 Någon som har bra förslag på hur man löser glappkontakt inne i denna plast biten??Det är där inne felet till bromsljuset är,,, men hur fasiken löser man det? Citera
fredrik.mickelsson May 6, 2015 Author Report May 6, 2015 Felet fixat!! Var ju glapp i blinkersbygeln, men nu funkar allt som det ska så nu blir det besiktning om en vecka!! Citera
fredrik.mickelsson May 7, 2015 Author Report May 7, 2015 Beutyn står å glänser i kvälls solen. I morron ska det besiktas sen blir det massor med åka i sommar!! Citera
fredrik.mickelsson May 7, 2015 Author Report May 7, 2015 Mera motgångar.... Hade bilen stående på tomgång en bra stund för att få upp tempen å kolla växellåds nivån. Plötsligt lade bilen av å vill inte inte starta nå mer eller knappt gå runt överhuvudtaget. Upptäckte att kylaren var kall och allt annat var super hett!!! Blir p skippa besiktningen i mörrö å leta efter fel. Vatten pump eller kass termostat. Citera
fredrik.mickelsson May 9, 2015 Author Report May 9, 2015 Någon som vet hur detta är monterat? Det sitter fast så inni helsike så jag funderade om det är pressat på plats eller om det bara är fast rostat? Citera
CMC-49 May 11, 2015 Report May 11, 2015 Menar du svängningsdämparen, sitter med en stor bult i mitten, men den har du säkert hittat, sen måste man en avdragare som man kan bulta fast i hålen för remskivan , sätter du en avdragare utanpå drar du sönder dämparn. Citera
Tbird May 11, 2015 Report May 11, 2015 Du behöver en flywheel puller. Sök på dessa ord.Den måste dras ut med special verkyg.Gör man inte det så måste man köpa en ny svängdämdare.Komi iåg om du bryter på utsidan så är svängdämparen = skrot. Citera
fredrik.mickelsson May 12, 2015 Author Report May 12, 2015 Okej tack för det!! Skönt att jag inte hann prova avdragare på ut sidan då!!! Citera
fredrik.mickelsson May 21, 2015 Author Report May 21, 2015 Ännu mera motgångar!!! Har skruvat ihop allt efter översyn å skulle göra en provstart innan besiktning imorgon, ja då är soppa pumpen sten död! Ringde runt till några bekanta och fick tag på en orenoverad holly pump som jag hållt på med i 3 timmar nu å allt funkar jätte bra ända tills jag sätter på täcklocket i botten på pumpen då blir den stum! Så än en gång får jag skjuta upp besiktningen!!! Citera
fredrik.mickelsson May 23, 2015 Author Report May 23, 2015 Vart nästan besiktning idag. 50 meter från besiktningen vart det stopp. Upptäckte då att en soppa slang var lös så det vart soppa torsk!!! Nytt försök imorgon!! Citera
NackaBosse May 23, 2015 Report May 23, 2015 Du var väl också en otursförföljd stackare.På't igen, skam den som ger sig. Citera
fredrik.mickelsson May 23, 2015 Author Report May 23, 2015 Haha ja har lite oflyt just nu!!! Men det är ju ganska klantigt å glömma titta om det är soppa i bilen. Men 4:e gången gillt imorgon å då jäklar ska inget gå fel :-D Citera
fredrik.mickelsson May 24, 2015 Author Report May 24, 2015 Vart en liten lista men jag kom ju fram ialla fall!!! Citera
fredrik.mickelsson June 10, 2015 Author Report June 10, 2015 Var chaufför åt ett bal par idag som var riktigt nöjda med att åka mustang!!Känns skönt i efterhand å veta att det går å köa till insläpp i 1,5 timme utan större problem, vart bara lite kinkig på tomgången efter å stått nästan en timme så fick ha foten på gasen hela tiden med lite lätt gas. Men lite mer förgasar justering så ordnar det nog upp sig det med! Citera
fredrik.mickelsson July 9, 2020 Author Report July 9, 2020 4 år sedan motorn åkte ur för renovering, inte ett kort taget inte en enda anteckning vart alla grejer ska vara. Blir mycket google å kolla bilder på hur allt ska vara. Men nu är man inne på slut spurten för att den ska vara klar för inkörning Citera
Per Berglund July 9, 2020 Report July 9, 2020 (redigerad) Lättare än man tror sätta ihop det är inte så många delar men det kan bli rörigt! Tips är att inte helt bygga klart utan enbart så du får igång maskin för inkörning och kör utan glykol. Lämna aldrig en motor med öppningar fria som du har på bilden.....Rätt var det är så hoppar en mutter ner eller annat ovetandes och inte kul med motorhaveri vid uppstart Ändrade %s av %s (%s) Citera
fredrik.mickelsson July 11, 2020 Author Report July 11, 2020 On 7/9/2020 at 11:19 PM, Per Berglund said: Lättare än man tror sätta ihop det är inte så många delar men det kan bli rörigt! Tips är att inte helt bygga klart utan enbart så du får igång maskin för inkörning och kör utan glykol. Lämna aldrig en motor med öppningar fria som du har på bilden.....Rätt var det är så hoppar en mutter ner eller annat ovetandes och inte kul med motorhaveri vid uppstart Nej det var inte så komplicerat som jag hade räknat med att det skulle vara. Typ 5 olika kablar för hela motorn. Men varför köra igång den utan glyckol? Citera
Per Berglund July 11, 2020 Report July 11, 2020 6 minuter sedan, fredrik.mickelsson said: Men varför köra igång den utan glyckol? Om det är nått problem och läckage så slipper du kladdet. Dessutom i början innehåller motorn en del skräp, rost och packningsrester så när inkörningen är klar så spolar man ur motorn igen. Sen på med nytt vatten och glykol. Då vet man att allt är tipp topp 1 Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.