Jump to content

bilder1966 cab


turbo57

Recommended Posts

Det här med att slåss med väderkvarnar är inget som jag orkar med just nu (det fanns ju nån för länge sen som höll på med sånt och det vet vi ju hur det gick för honom). Tyvärr försvann en del av gnistan och mekarglädjen som jag haft i fjorton månader i onsdags. Batterierna i mina kameror har tackat för sig, men jag har i alla fall fått i rutorna i dörrar och bak, börjat plocka lite med cabställningen, beställt en ny vacuummodulator till lådan eftersom den inte ville växla upp riktigt i Onsdags, och lite delar till oljetrycksgivaren för att få den en bit från blocket/Leif:mad:

Link to comment
Share on other sites

post-6663-144839333507_thumb.jpgBörjat med caben, får väl se hur det går med besiktningen, SFRO killen har haft kontakt med OPUS högsta tekniska avdelning och nästa vecka ska bilen visas upp för SFRO för nån slags intyg/Leif

post-6663-1448393335_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

post-6663-144839333575_thumb.jpgTack Bosse den sidan har jag inte sett förut, toppen:thumbup:, har haft uppe fyra sidor samtidigt idag, lusläst Jannes cabbyte ett antal gånger tidigare, och likt förbaskat tar det nästan hela dan att få dit de bakre regionerna. Blir spännande att se när tyget ska dit om allt stämmer. Måste fortsätta kolla lådan varför den inte växlar upp till 3 an, vacuumregulatorn är bytt men ingen förändring:crazy:/Leif
Link to comment
Share on other sites

post-6663-144839333595_thumb.jpgIgår såg det riktigt bra ut, men när tyget kommer på och ska sträckas likadant, är det slut på leken. Vet inte hur många gånger det har varit på plats och plockats bort igen, men det blir inte riktigt bra:confused:. Tyget är i alla fall centrerat och båge 2 och 3 är fixerade /Leif

post-6663-144839333605_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej turbo57!

Ja, som sagt, detta är ingen lek! Jag hade en erfaren person till hjälp att byta min cab.

Det blev skitbra, eller nästan skitbra. Vi gjorde ett misstag som jag inte upptäckte förrän

cabben var på plats och jag skulle ut och köra. Då upptäcker jag att överkanten på

bakrutan är för låg. Jag får liksom luta mej ner när jag ska se i backspegeln. Om det beror

på vårt fel eller om det möjligen är så att det är felsytt ifrån den Amerikanska tillverkaren

vet jag inte. Men jag misstänker det senare.:mad:

Om du vill se bilder från mitt byte, hör av dej så får du dom. Dom är för många för att lägga

upp här på forumet.

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Hemma från Rättviksveckan, dator bortkopplad och jag tillkopplad för att ta in intryck från bilar som rullar förbi,

ser att du kommit ännu en bit.

Du har tydligen en del kvar av tålamod, det blir säkert 100 poäng igen, såg att du har problem

med växlar.

Det kanske är så att vakum är lågt kanske eller så kan det behövas en justering på regulator,

det händer ibland att den har fel reaktionstryck inställd.;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ja Lars, har visserligen inte hunnit provköra så mycket med den nya regulatorn, vet inte hur mycket vacuum jag har, kollade bara med att dra bort slangen och då gick motorn väldigt illa, därför bytte jag regulatorn. Om man skruvar ut lite för att få en mjukare växling, ändrar det även växelläget. Justering av växelarmen kanske är fel , jag har justerat så att parkläget aktiverar neutralkontakten, det här är ju helt nytt för mig så det är nog mycket som kan vara galet. Jag förmodar att växelväljaren ska stå mitt för den gröna pricken och då borde den växla normalt uppåt och neråt?:crazy:/Leif

Link to comment
Share on other sites

post-6663-144839335449_thumb.jpgLite justeringar behövs. Tusen tack igen Pools för dina fina bilder som du skickade. Varit i Vårgårda för en kontakt med SFRO och han ska skriva ett intyg om att det är ett ändrat fordon från original inte ombyggt. Det är ju vad det är "lite" förändringar från original, tvåkretsbroms med servo, H4, avtagbar dragkrok, subframe under bilen, m.m, nytt besiktningsförsök nästa vecka i Örebro eftersom Skövde inte hade några tider före den 26/8. Bytt slang till regulatorn och fjäder till kickarmen, justerat ut regulatorn lite, får se om det växlar igen:think:/Leif

post-6663-144839335433_thumb.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Idag vid 4 tiden blev äntligen Musse riktigt Svensk medborgare med riktigt personnummer, tyvärr ingen kontrollbesiktning om allmäntillstånd men det blir senare i veckan när skyltar och papper kommer:thumbup:/Leif

Link to comment
Share on other sites

[ATTACH=CONFIG]27008[/ATTACH]Skulle valt ett tyg som även är kattavvisande:cool:/Leif

Känner igen det där...

Cabsally_zps9f2d5093.jpg

Hoppas verkligen du får rätsida på registreringen nu, det är du värd efter allt slit!

Ha det gott

Janne

Link to comment
Share on other sites

GRATTIS Leif!

Ett stort steg på vägen, hoppas bara att det nu funkar hela vägen!

På tal om katter, så har vi tyvärr inga kvar nu.:( För bara två år sedan hade vi tre.

Nu är alla borta, och det känns så tomt i huset. Barnen är utflugna sen länge, en i

Umeå, den andra i Sydafrika. Men att skaffa nya katter igen känns inte bra.

Äh, skit i det, nu tänker vi goda tankar om din Musse.

Lycka till!

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...