turbo57 August 15, 2013 Author Report August 15, 2013 Dana:thumbup:, första körningen med svenskt personnummer avklarat, kändes bra, även om lackering inte är gjord( OBS det beslutet som är gjort nu är helt fel, vilket jag är medveten om. Jag kommer att köra så mycket som går för att se vilka ytterligare åtgärder som behövs senare i höst och vinter samt i lugn och ro justera dörrar, skärmar, rutor och luckor och lacka när justeringar är gjorda, men jag känner att inspirationen och mekarglädjen måste få lite hjälp på vägen):oops:/Leif Citera
turbo57 August 15, 2013 Author Report August 15, 2013 Tack Johan, har inte hunnit höra riktigt hur bakaxeln låter men hoppas att ditt erbjudande står öppet ett tag till:arrow:/Leif Citera
Johan HT-66 August 15, 2013 Report August 15, 2013 Tack Johan, har inte hunnit höra riktigt hur bakaxeln låter men hoppas att ditt erbjudande står öppet ett tag till:arrow:/LeifJa det gör det.Men nu är det bara att åk... Citera
Lars Oscarsson cmc383 August 16, 2013 Report August 16, 2013 Hej.Måste bara lägga till, katter, har två nya, skulle INTE:o. Sedan måste jag som många andra ge dig Leif mer beröm, hoppas du får tid med att bara torka dam och njuta av åka mycket snart. Citera
turbo57 August 17, 2013 Author Report August 17, 2013 Tack Lars. Efter sju sorger och åtta bedrövelser, nästa besiktning före den 1 september 2015. Konstigt nog inga anmärkningar. Lät faktiskt sonen köra i går kväll så jag kunde sitta bredvid och bara njuta med några pilsner. Det jag redan vet måste bytas, är fjädrarna i fram som är helt slut(är egentligen inte förvånad eftersom allt annat som var med bilen var i dåligt skick)Nu ska det åkas så mycket som möjligt innan höstdemontering. Tyvärr ser ju mussen inte så vacker ut med flera färger men hoppas ingen spottar på mig för det:D:D:D/Leif Citera
mhdin August 17, 2013 Report August 17, 2013 Men du vet ju hur fin den är Leif, så passa på o. njut lite. Citera
JanneJ August 17, 2013 Report August 17, 2013 Sportvagnsträffen Hofsnäs den 31 aug. Ta det som den första långturen och låt bilen bli träffens snackis.Ha det göttJanne Citera
Snorre70 August 17, 2013 Report August 17, 2013 Roligt att det gick bra till slut med besiktning o besiktnings tokarna oxå. O va då rätt eller fel att köra bilen innan lack m.m.? Det är ju din bil så du gör som du vill! Njut nu innan du stoppar in det o på börjar det igen. Citera
Anders Lindström August 17, 2013 Report August 17, 2013 .. nästa besiktning före den 1 september 2015. Konstigt nog inga anmärkningar. Lät faktiskt sonen köra i går kväll så jag kunde sitta bredvid och bara njuta med några pilsner. ..Grattis kompis! Citera
turbo57 August 17, 2013 Author Report August 17, 2013 Tack för era positiva kommentarer, har åkt runt i trakten hela dan nercabbat och med matsäck, helt underbart:wave:/Leif Citera
turbo57 August 20, 2013 Author Report August 20, 2013 Har kört en del nu. Måste justera styrväxeln lite. Tycker det varvar lite för mycket, har visserligen inte kört fortare än 80 km/h eftersom motorn behöver köras in efter renoveringen. Funderar på en lös varvräknare för att kolla läget. Nån som vet normalt varvtal vid ca 80 km/h?:confused:/Leif Citera
Johan HT-66 August 20, 2013 Report August 20, 2013 Har kört en del nu. Måste justera styrväxeln lite. Tycker det varvar lite för mycket, har visserligen inte kört fortare än 80 km/h eftersom motorn behöver köras in efter renoveringen. Funderar på en lös varvräknare för att kolla läget. Nån som vet normalt varvtal vid ca 80 km/h?:confused:/LeifCa 2300 med 2:79 utvxl, ca 2500 nu när jag har 3:25Tyckte det varva mkt när jag köpte min bil, men man har vant sig lite......./ Johan Citera
NackaBosse August 20, 2013 Report August 20, 2013 Det kan vara en hörselvilla. Tyckte också min varvade högt, men efter att jag kopplat in varvräknare så visade det sig att det inte var så farligt mycket. Nu vet inte jag vad jag har för utväxling i bakaxeln, men jag tror det är original (vad nu det är?) I övrigt är det en 302:a med trestegad C-4 automat. Vid 80 Km/tim så varvar den c:a 2.000 varv. Om nu hastighetsmätaren visar rätt vill säga. Citera
turbo57 August 20, 2013 Author Report August 20, 2013 Tack för infon om varvtal, ska bli intressant om det är hörseln eller varvtalet det är fel på:p/Leif Citera
turbo57 August 24, 2013 Author Report August 24, 2013 Har man mycket jobb kvar på bilen, så skaffar man givetvis mer jobb. En nyare? SMV vagn har tillkommit till stallet(-688)). Sitter i förtältet på parken i Mariestad där det är rockhelg. En lagom första resa på 1,5 mil med husvagn efter mussen. Det märks knappt nån skillnad att nåt hänger bakom. Måste ordna lite bättre kylning. Får fixa lite bilder på ekipaget senare:p/Leif Citera
Tbird August 24, 2013 Report August 24, 2013 Det är däför som växellåder (både automat och manuella) kom senare med överväxel. Citera
turbo57 August 24, 2013 Author Report August 24, 2013 Vårt säregna ekipage. Även om det är en olds är det tjusigt :cool:/Leif Citera
Lars Oscarsson cmc383 August 24, 2013 Report August 24, 2013 Njut av tonerna till Marshall och Stratocaster, det är du värd:cool: Citera
Snorre70 August 25, 2013 Report August 25, 2013 Nice husvagn, o ja bilen ser ut att vara en härlig bruks (BRUKS) skick på i alla fall. Citera
turbo57 August 28, 2013 Author Report August 28, 2013 Monterade fläktkåpan i går kväll. Inte direkt bolt on. Justerade styrväxeln lite. Tycker inte om eftervärmen som blir efter körning, får nog bli en elfläkt i vinter:p/Leif Citera
turbo57 August 28, 2013 Author Report August 28, 2013 Ett knappt varvs justering på styrväxeln, så nu är glappet borta i styrningen. Värmen ligger på en stabilare och lägre nivå, men när AC:n blir monterad behövs det kanske lite mer kylning i alla fall:confused:/Leif Citera
turbo57 September 1, 2013 Author Report September 1, 2013 Ibland undrar jag om man är riktigt navlad:confused:. Håller på intensivt med bilen i över ett år (är ju inte färdig än) sen slänger man sig utan skyddsnät på ett nytt projekt. Visserligen lite omväxling, ingen svetsning utan mer träslöjd och tätningsarbete:wtf:/Leif Citera
turbo57 September 7, 2013 Author Report September 7, 2013 Hade tänkt åka in idag, men efter en koll av framdäcken la jag ner det, men var trevligt att få se många Mustanger och prata med trevligt Mustangfolk. Framvagnsinställningen som gjordes på en däckfirma för ett tag sen måste nog reklameras. Bägge framdäcken är korden framme på, övre vänstra bärarmen är lös och shimsen ligger på rambalken. Husvagnen har fått en större öppning. Är det inte rost så är det dåligt trä. Får använda svetsskärm igen för att inte se alla konstigheter:cool:/Leif Citera
Recommended Posts