Jump to content

bilder1966 cab


turbo57

Recommended Posts

Dana:thumbup:, första körningen med svenskt personnummer avklarat, kändes bra, även om lackering inte är gjord( OBS det beslutet som är gjort nu är helt fel, vilket jag är medveten om. Jag kommer att köra så mycket som går för att se vilka ytterligare åtgärder som behövs senare i höst och vinter samt i lugn och ro justera dörrar, skärmar, rutor och luckor och lacka när justeringar är gjorda, men jag känner att inspirationen och mekarglädjen måste få lite hjälp på vägen):oops:/Leif

Link to comment
Share on other sites

Tack Lars. Efter sju sorger och åtta bedrövelser, nästa besiktning före den 1 september 2015. Konstigt nog inga anmärkningar. Lät faktiskt sonen köra i går kväll så jag kunde sitta bredvid och bara njuta med några pilsner. Det jag redan vet måste bytas, är fjädrarna i fram som är helt slut(är egentligen inte förvånad eftersom allt annat som var med bilen var i dåligt skick)Nu ska det åkas så mycket som möjligt innan höstdemontering. Tyvärr ser ju mussen inte så vacker ut med flera färger men hoppas ingen spottar på mig för det:D:D:D/Leif

Link to comment
Share on other sites

Roligt att det gick bra till slut med besiktning o besiktnings tokarna oxå. O va då rätt eller fel att köra bilen innan lack m.m.? Det är ju din bil så du gör som du vill!

Njut nu innan du stoppar in det o på börjar det igen.

Link to comment
Share on other sites

Har kört en del nu. Måste justera styrväxeln lite. Tycker det varvar lite för mycket, har visserligen inte kört fortare än 80 km/h eftersom motorn behöver köras in efter renoveringen. Funderar på en lös varvräknare för att kolla läget. Nån som vet normalt varvtal vid ca 80 km/h?:confused:/Leif

Link to comment
Share on other sites

Har kört en del nu. Måste justera styrväxeln lite. Tycker det varvar lite för mycket, har visserligen inte kört fortare än 80 km/h eftersom motorn behöver köras in efter renoveringen. Funderar på en lös varvräknare för att kolla läget. Nån som vet normalt varvtal vid ca 80 km/h?:confused:/Leif

Ca 2300 med 2:79 utvxl, ca 2500 nu när jag har 3:25

Tyckte det varva mkt när jag köpte min bil, men man har vant sig lite.......

/ Johan

Link to comment
Share on other sites

Det kan vara en hörselvilla. Tyckte också min varvade högt, men efter att jag kopplat in varvräknare så visade det sig att det inte var så farligt mycket. Nu vet inte jag vad jag har för utväxling i bakaxeln, men jag tror det är original (vad nu det är?) I övrigt är det en 302:a med trestegad C-4 automat. Vid 80 Km/tim så varvar den c:a 2.000 varv. Om nu hastighetsmätaren visar rätt vill säga.

Link to comment
Share on other sites

Har man mycket jobb kvar på bilen, så skaffar man givetvis mer jobb. En nyare? SMV vagn har tillkommit till stallet(-688)). Sitter i förtältet på parken i Mariestad där det är rockhelg. En lagom första resa på 1,5 mil med husvagn efter mussen. Det märks knappt nån skillnad att nåt hänger bakom. Måste ordna lite bättre kylning. Får fixa lite bilder på ekipaget senare:p/Leif

Link to comment
Share on other sites

Ett knappt varvs justering på styrväxeln, så nu är glappet borta i styrningen. Värmen ligger på en stabilare och lägre nivå, men när AC:n blir monterad behövs det kanske lite mer kylning i alla fall:confused:/Leif

Link to comment
Share on other sites

post-6663-144839344001_thumb.jpgIbland undrar jag om man är riktigt navlad:confused:. Håller på intensivt med bilen i över ett år (är ju inte färdig än) sen slänger man sig utan skyddsnät på ett nytt projekt. Visserligen lite omväxling, ingen svetsning utan mer träslöjd och tätningsarbete:wtf:/Leif

post-6663-144839343991_thumb.jpg

post-6663-144839343996_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

post-6663-144839344384_thumb.jpgHade tänkt åka in idag, men efter en koll av framdäcken la jag ner det, men var trevligt att få se många Mustanger och prata med trevligt Mustangfolk. Framvagnsinställningen som gjordes på en däckfirma för ett tag sen måste nog reklameras. Bägge framdäcken är korden framme på, övre vänstra bärarmen är lös och shimsen ligger på rambalken. Husvagnen har fått en större öppning. Är det inte rost så är det dåligt trä. Får använda svetsskärm igen för att inte se alla konstigheter:cool:/Leif

post-6663-144839344366_thumb.jpg

post-6663-144839344371_thumb.jpg

post-6663-144839344377_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...