NackaBosse October 29, 2013 Report October 29, 2013 Om du ger upp så har CJ PonyParts extrapris på inredning just nu.http://www.cjponyparts.com/product.aspx?p=U84-V&kc=WEB&utm_source=cjponyparts&utm_medium=interior&utm_campaign=email Citera
turbo57 October 29, 2013 Author Report October 29, 2013 Nu gör du mig nervös Bosse, fick ju hem en komplett ponyinredning förra året från CJ, får väl hoppas att det inte blir så illa att det behöver investeras i en ny nästa år igen:shock:/Leif Citera
turbo57 October 30, 2013 Author Report October 30, 2013 Ryggstödet gick lättare att få till, men sitsen har några skrynklor på bägge sidorna i mitten, precis efter där den inbyggda ståltråden slutar. Frågan är om det blev lite för mycket stoppning eller om man inte ska spänna de sista "hogringarna" så mycket?. Nån som har nåt förslag så är jag tacksam. Nu får sätena ligga till sig eftersom de inte behövs förrän till våren och dit är det väl inte så långt:problem:/Leif Citera
FastMagnus October 30, 2013 Report October 30, 2013 [ATTACH=CONFIG]27860[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]27861[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]27862[/ATTACH]Ryggstödet gick lättare att få till, men sitsen har några skrynklor på bägge sidorna i mitten, precis efter där den inbyggda ståltråden slutar. Frågan är om det blev lite för mycket stoppning eller om man inte ska spänna de sista "hogringarna" så mycket?. Nån som har nåt förslag så är jag tacksam. Nu får sätena ligga till sig eftersom de inte behövs förrän till våren och dit är det väl inte så långt:problem:/LeifJag badade bastu med mitt innertak på mitt andra försök då fick jag mycket bättre sträck på det .... Citera
turbo57 October 30, 2013 Author Report October 30, 2013 Det var inget dumt förslag Magnus, ett litet problem bara, har ingen bastu. Tror man skulle bli idiotförklarad, om man inte blivit det förut, när man kommer in till stans badhus med ett säte under armen och ett där bak :crazy:/Leif Citera
Johan HT-66 October 30, 2013 Report October 30, 2013 Tycker det ser jätte bra, bra jobbat igen.. F-N vad du sliter på Citera
turbo57 October 30, 2013 Author Report October 30, 2013 Tack Johan, men är inte riktigt nöjd, har inte fått motivationen till att börja skruva isär karossen än, så det är lite mjukstart med att klä om sätena. Stolarna i fram får komma senare, kommer inte att "slita" så mycket i vinter som förra året.:yawn:/Leif Citera
NackaBosse November 1, 2013 Report November 1, 2013 Den här videon kanske kan vara till hjälp: Citera
turbo57 November 1, 2013 Author Report November 1, 2013 Den videon är faktiskt bra Bosse, tjuvkikat på ett flertal gånger, borde vara lättare att fixa framstolarna än baksätet eftersom skummet är färdigformad. Ligger fortfarande kvar i kartongen och stolarna sitter kvar i bilen, men snart så:D/Leif Citera
Lars Oscarsson cmc383 November 1, 2013 Report November 1, 2013 Hej.Jag vet hur det är, jag jobbar med att klä om Mustang inredningar i ca: 3år alla modeller av klassiska Mustang , det är ibland väldigt besvärligt och kämpigt att få till rätt sträckningar i sömmar mm..Trägen vinner, behöver du hjälp och råd, tveka inte att fråga mig. Citera
turbo57 November 4, 2013 Author Report November 4, 2013 Tack Lars, det är bra att veta var hjälpen finns när den behövs. Nu har jag i alla fått kroppen till att hissa upp Musse i luften och fått ur passagerarstolen. Som synes är inte skicket speciellt bra(har använt filtar och täckt över både fram och baksäte i höståkningarna).Sträckte om baksätet lite igår, nu får det duga:p/Leif Citera
turbo57 November 5, 2013 Author Report November 5, 2013 Kommentar överflödigFår se om det funkar med mitt gamla bad med Kalkosan. Hade varit bättre med varmbad:crazy:/Leif Citera
mhdin November 5, 2013 Report November 5, 2013 Lyktsargen ser ju helt fel ut, den är för rund. Eller är det jag som har taskig syn. Citera
Lars Oscarsson cmc383 November 5, 2013 Report November 5, 2013 Hej Micke, du kan ha rätt, men det kanske är en synvilla bara för att det är grundfärg på den.Leif du ska få all hjälp jag kan ge om du skall klä om, jäkligt synd att det är en bit att åka,annars skulle jag fixat allt åt dig stolar o baksäte på ungefär 5 timmar.Inga problem för mig, det finns referenser så det räcker här i klubben.Jag tycker du är härligt duktig, hoppas det flyter på utan en massa strul. Citera
turbo57 November 6, 2013 Author Report November 6, 2013 Tack igen Lars, det hade varit bättre om du hade bott lite närmre, men det är ingenting vi kan göra nåt åt(bara att konstatera att 08 området är felplacerat:--). Det blir som resten av det här projektet, en får göra så gött en kan. Micke har rätt, formen är inte i närheten av skärmprofilen på vissa ställen, men man får trösta sig åt att på vissa punkter stämmer det, blir lite justeringsarbeten:p/Leif Citera
turbo57 November 6, 2013 Author Report November 6, 2013 Kalkbadet är mindre effektivt, men är ju använt tidigare. Vän av ordning undrar säkert vad stollen hålls med nu. Det är lugnt, det undrar jag med:p/Leif Citera
turbo57 November 7, 2013 Author Report November 7, 2013 Måste erkänna att det är lite vemodigt att demontera igen, men som påpekats av andra tidigare tvunget för att kunna justera dörrarna på ett vettigt sätt. Hade inte tålamodet i somras att göra finliret som behövs för ett skapligt resultat. Nu får det ta den tid som behövs:problem:/Leif Citera
turbo57 November 9, 2013 Author Report November 9, 2013 Lite putshjälp på en del ställen behövdes. Washprimer och lite färg, klart för klädsel. Kalkbadet är nerlagt, sitsen får gå i citronsyran istället, doppvärmaren verkar göra nytta:!:/Leif Citera
PeterF November 9, 2013 Report November 9, 2013 [ATTACH=CONFIG]27972[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]27973[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]27974[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]27976[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]27975[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]27977[/ATTACH]Lite putshjälp på en del ställen behövdes. Washprimer och lite färg, klart för klädsel. Kalkbadet är nerlagt, sitsen får gå i citronsyran istället, doppvärmaren verkar göra nytta:!:/LeifGott jobbat. Blir snyggt som fasen Sent from my GT-N7000 using Tapatalk Citera
turbo57 November 9, 2013 Author Report November 9, 2013 Lite onödigt jobb kanske för det kommer inte att synas, Peter(skillnad mot din underbara motor som både syns och kommer att höras) Är lite besviken på det formpressade skumgummit till ryggstödet som var med, borde varit en förhöjning vid ponymärket, fick komplettera med lite skumgummi, orkade inte dra på nederdelen färdigt ikväll. Justerat högerdörren, vet inte om det är för tight, får väl justera in rutorna för att kolla att det blir bra innan skärmen åker tillbaka på plats Citera
Tungelsta HT-67 November 9, 2013 Report November 9, 2013 Ett hett tips för att lösa ytrost , http://www.ctwtools.se/butik/kem-tekniskt-losnings-rengoringsmedel/fosforsyra-85-termisk/ Citera
PeterF November 9, 2013 Report November 9, 2013 [ATTACH=CONFIG]27999[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]28000[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]27996[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]27997[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]27998[/ATTACH]Lite onödigt jobb kanske för det kommer inte att synas, Peter(skillnad mot din underbara motor som både syns och kommer att höras) Är lite besviken på det formpressade skumgummit till ryggstödet som var med, borde varit en förhöjning vid ponymärket, fick komplettera med lite skumgummi, orkade inte dra på nederdelen färdigt ikväll. Justerat högerdörren, vet inte om det är för tight, får väl justera in rutorna för att kolla att det blir bra innan skärmen åker tillbaka på platsDet är detaljerna som sen i sin helhet som är grejjen Leif. En sak i taget Sent from my GT-N7000 using Tapatalk Citera
turbo57 November 10, 2013 Author Report November 10, 2013 Lite massage på sidorna kanske kan hjälpa:confused:/Leif Citera
Lars Oscarsson cmc383 November 10, 2013 Report November 10, 2013 Hej Leif.Massage hjälper, ett bra hjälpmedel är en hårfön, inte en vämmepistol, Vämrpistolen kan var svåratt hantera PGA att den ger hög värme.Hårtork är mer gynnsam för att den inte under ovarsam användning inte smälter plasten (vinylen)lika lätt om man är ovarsam.Ett annat bra hjälpmedel är en hink kalt vatten och en mindre frottéhandduk att kyla med.Som sagt värm knåda försiktigt och kyl av. ett par bilder som kan hjälpa ögat en bit påvägen.Tycker du är fantastisk, ger dig på allt, och det blir bra också. Citera
Recommended Posts