Jump to content

Featured Replies

comment_115840

Min motor är lika dan men bara när den är varm. Går dock hur bra som helst, tändinställningen är dock "okänd" då jag inte har någon pil mot gradskalan, ökade på ca 7-8 grader när jag bytte till vassare kam. Ville baktända vid hastigt gaspådrag med mindre förtändning.

comment_115973

Förutom byta till ny startmotor......Kolla att jordflätan till motorblocket är okej och har bra kontakt.

Bästa att demontera den och sätta dit en ny. Slipa kontaktytor och applicera kopparpasta för garanterad kontakt.

Det kan ju även bara en så pass enkel sak som ett dåligt batteri.

Oftast har ju batterier på entusiastbilar laddat ur minst en gång......En urladdning förstör batteriets kapacitet med 40% som aldrig går att få tillbaka.

Så byta batteri är ju också något man måste göra

Ändrade %s av %s (%s)

• Author
comment_116033

Bra tips, på något sätt anar jag också att det är startmotorn som är inblandad. Om den "kör fast" så funkar det ofta att avbryta startförsöket och testa igen så går det oftast bra. Ställer jag tillbaka tändningen går motorn betydligt sämre. Ska prova att jorda om batteriet.